Autors: Dana Guseva
Avots: BalticTravelnews.com/Tourism-review.com
Ceļošana ar gaisa transportu ne vienmēr ir bijusi tik komfortabla kā mūsdienās. Ceļojums no Londonas uz Deli 1929. gadā ilga septiņas dienas - ceļotājam bija jāizmanto trīs dažādas lidmašīnas un biļetes maksāja aptuveni 6 tūkstošus mūsdienu angļu mārciņu.
Pirmie regulārie lidojumi no Eiropas uz Indiju tika uzsākti pirms 80 gadiem. Pēc pirmajiem izmēģinājuma lidojumiem 1929. gadā British Airways uzsāka regulārus lidojumus 1930. gadā. Armstrong Whitworth 154 Argossy bija lidmašīna, kuru izmantoja izmēģinājuma lidojumam 1929. gada decembrī. Tajā bija trīs apkalpes locekļi un 17 pasažieri. Lielākais toreiz sasniegtais ātrums - 206 km/h, maksimālais lidojuma attālums - 845 km. Ceļojums ilga 7 dienas un lidojuma laikā tika veiktas 20 pieturvietas. Lidojums pavisam noteikti nebija pat uz pusi tik ērts kā mūsdienās. Pasažieriem nācās nomainīt lidmašīnas trīs reizes, lai sasniegtu galamērķi - Deli. Pie tam lidmašīnas nelidoja nakts laikā, tādēļ pasažieriem nācās naktis pavadīt viesnīcās.
Pirmā pieturvieta esot bijusi Parīze, pēc tam - Bāzele. Fašistiskā Itālija nedeva atļauju angļu lidmašīnām izmantot viņu gaisa telpu, tā rezultātā Itālijai nācās braukt cauri ar vilcienu. No Ženēvas lidojums tika turpināts ar citu lidmašīnu, kuras maksimālais ātrums bija 190 km/h. Pēdējā lidmašīna, kuru pasažieriem bija jāizmanto, bija DH 66 Hercules.
Katrā apstāšanās reizē tika uzpildīta deviela, kā arī pasažieri, kuru galamērķis nebija Deli, izkāpa ārā. Pēc septiņām garām dienām beidzot tika sasniegta Deli. Šāds ceļojums bija lielisks piedzīvojums. Lidojums bija arī ļoti ekskluzīvs, jo tikai bagātākie cilvēki spēja atļauties biļeti.
Mūsdienās British Airways piedāvā lidojumus uz piecām dažādām Indijas pavalstīm. Lidojums no Hītrovas uz Ņūdeli aizņem aptuveni 10 stundas ar lidmašīnu Boeing 777, kura lido ar ātrumu 900 km/h un spēj pārvadāt 297 cilvēkus. Maksimālais lidojuma attālums ir 14,500 km.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.