Foto: Thosewhowanderblog.com
Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Telegraph.co.uk/Travelerstoday.com/BalticTravelnews.com
Jungfrau reģionā Šveicē iecerēts izbūvēt ātrgaitas trošu dzelzceļa līniju 6,4 kilometru garumā, kas ceļotājiem ļautu ātrāk nokļūt Jungfrau kalna virsotnē. Taču vienlaikus šis projekts draud aizēnot vairāk nekā gadsimtu vecā kalnu dzelzceļa burvību un popularitāti tūristu vidū.
Trošu dzelzceļa līnija no Grindelvaldes uz Jungfrau ceļā pavadāmo laiku no Interlakenas ļautu samazināt par vairāk nekā pusotru stundu. Ja ierosinājums tiks akceptēts referendumā, kuru plānots rīkot šī gada augustā, trošu dzelzceļš varētu uzsākt darbību 2016. gada nogalē.
Jāpiebilst, ka daudzi kalnu slēpotāji atpūtu Jungfrau reģionā izvēlas tieši līdzšinējās šaursliežu dzelzceļa līnijas dēļ, kas jau vairāk kā gadsimtu caurvij gleznaino augstkalnu ainavu un ietver arī Eiropas augstāko dzelzceļa staciju "Jungfraujoch", kas novietota 3 454 metru augstumā. Jāpiebilst, ka šī līnija gan netiks demontēta, un ātrgaitas trošu dzelzceļš varētu kalpot kā tās alternatīva.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.