Latvijā iemīļots zīmols lauž mītus par klientu apkalpošanas profesiju

Degvielas mazumtirgotājs Circle K ilgtspējas mēneša ietvaros pievērš īpašu uzmanību dažādu aizspriedumu izskaušanai par klientu apkalpošanas speciālistiem. Uzņēmums uzsver, ka klientu apkalpošanas profesija, lai gan grūta un atbildīga, bieži vien ir svarīgs atspēriena punkts tālākai karjeras attīstībai.

Mīts: Pārdevēja darbs neprasa īpašas prasmes vai izglītību

Viens no izplatītākajiem mītiem par klientu apkalpošanas speciālistiem ir tas, ka šis darbs neprasa īpašu sagatavošanos un zināšanas. Realitāte ir gluži pretēja, jo darbā ar klientiem vienlaikus ir jāveic vairāki uzdevumi, piemēram, jālieto kases aparāts, jāuzklausa klienta vēlmes, jārisina problēmas, saglabājot mieru un profesionalitāti sarežģītās situācijās. Pārdevēja darbs patiešām nav viegls, jo katru dienu jānonāk saskarsmē ar ļoti dažādiem cilvēkiem, kas prasa augstu psiholoģisko noturību.

Kā stāsta Undīne Miķelsone, Circle K Baltijas personāla direktore, darbinieku efektīvai ievadīšanai darbā un apmācībām tiek pievērsta liela nozīme. “Lai piesaistītu un apmācītu jaunus darbiniekus, šī gada sākumā ieviesām unikālu mobilo lietotni, kas pusgada laikā par 65% samazināja jauno darbinieku apmācību periodu, par 5% palielināja darbinieku noturēšanu uzņēmumā un par 3,5% paaugstināja darbinieku pārdošanas rezultātus,” pieredzē dalās U. Miķelsone.

Mīts: Pārdevēja darbs ir piemērots tikai jauniešiem

Kā norāda U. Miķelsone, Circle K degvielas uzpildes stacijās puse darbinieku ir vecumā līdz 25 gadiem, bet otra puse ir vecāku paaudžu darbinieki. Darbinieku komandas ir daudzveidīgākas nekā sākumā varētu šķist - pārdevēja amatā strādā darbinieki vecumā no 18 līdz pat 70 gadiem.

“Izstrādājot personāla atlases kampaņas, mēs vienmēr ievērojam dažādības principu, kur, cita starpā, cenšamies lauzt aizspriedumus par darbinieku vecumu, dzimumu vai pat izskatu, jo ikviens ir laipni aicināts nākt pie mums strādāt,” skaidro U. Miķelsone. “Mēs esam pamanījuši, ka darbinieki to novērtē  esam stabils darba devējs un darbaspēka mainība pēdējo divu gadu laikā ir samazinājusies par 9%.”

Mīts: Apkalpojošā nozare ir zema prestiža nozare

Sabiedrībā dažkārt pastāv uzskats, ka darbs apkalpojošajā nozarē ir mazāk prestižs nekā citas profesijas – tajā pat laikā klienti no pārdevējiem sagaida nevainojamu servisu. Uzņēmums atklāj, ka patiesībā ir daudz darbinieku, kas pārdevēja pozīcijā strādā vairāku desmitu gadu garumā, uzkrājot vērtīgu pieredzi un veidojot ciešas attiecības ar klientiem. Šādi darbinieki apliecina, ka pārdevēja amats ir stabila un piepildīta karjera, kas balstīta uz profesionalitāti un klientu apkalpošanas dotībām.

Tāpat, šī nozare piedāvā karjeras attīstības iespējas – vairāk nekā puse no uzņēmuma birojā strādājošajiem darbiniekiem darba gaitas Circle K ir uzsākuši tieši pārdevēja amatā – ir vairāki skolnieki, kas darbu sākuši praksē vasarā, bet tagad jau strādā pastāvīgi.

“Daudziem darbiniekiem klientu apkalpošanas speciālista amats, iespējams, ir pirmais solis tālākās karjeras veidošanā. Jauniešiem šis darbs bieži vien ir karjeras tramplīns, jo klientu apkalpošanas speciālists ātri iemācās veikt daudzas darbības vienlaikus  komunicēt ar klientiem, strādāt ar kases aparātu, gatavot ēdienus un risināt problēmas. Pārdevēja darbs piedāvā attīstības iespējas, jo darbinieki ar laiku var pāriet uz administratīviem vai vadības amatiem, piemēram, birojā strādā kolēģis, kas savu karjeru sāka praksē, tagad ieņem vadošu Baltijas līmeņa amatu," stāsta U. Miķelsone.

Mīts: Pārdevēji nesaņem labu atalgojumu

Lai gan sākuma alga pārdevēja amatā var nebūt augsta, atalgojums var ievērojami pieaugt ar pieredzi, atbildību un lomu uzņēmumā. Daudzi apkalpojošā sektora darbinieki var gūt labus ienākumus no prēmijām vai bonusiem, kā arī izmantot citas priekšrocības – veselības apdrošināšanu, brīvpusdienas, darbinieku atlaides.

Mīts: Dažādība un iekļaušana ir tikai modes tendence

Darbinieku dažādība un iekļaušana ir svarīgi aspekti ilgtspējīga un veiksmīga uzņēmuma attīstībai. Pēc U. Miķelsones teiktā, dažādība ir Circle K stratēģiska iniciatīva, un uzņēmumam ir nulles tolerance pret diskrimināciju. Tiek augstu vērtēti savstarpējās cieņas, dažādības un vienlīdzīgas attieksmes principi. Visiem darbiniekiem un sadarbības partneriem ir nodrošināta iespēja anonīmi ziņot par diskrimināciju vai citiem gadījumiem, kas neatbilst uzņēmuma ētikas principiem. Uzņēmums organizē regulāras diskusijas vadības grupās un komandās, mazākumtautību darbinieku lokā, lai šo jautājumu aktualizētu un vairotu izpratni.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
"MÓRA" – Vietējās Garšas Iedvesmas Oāze Rēzeknes pilsētas TIC
Atklāj garšu ceļojumu, kas sakņojas Latgalē un tiecas uz zvaigznēm! Šeit katrs ēdiens ir stāsts, kas dzimis no tradīcijas, mīlestības pret vietējo. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.05.2025 - 07.06.2025 Jauni audio gida stāsti Madonas novadā Madonas TIC
Jau esošajam audio gidu tīklam - Ērgļi, R. Blaumaņa muzejs "Braki", Ziestu kalns, Gaiziņkalns un Madona, ir pienākuši klāt vēl divi audio stāsti. | Skatīt vairāk
Ieelpo pavasari Pelēču ezera purva takā Preiļu novada TIC
Pelēču ezera purva dabas izziņas taka pavasarī aicina apmeklētājus iepazīt unikālu purva ainavu un daudzveidīgu augu un dzīvnieku pasauli. | Skatīt vairāk
Pavasaris Salmeja ezera skatu tornī Preiļu novada TIC
Salmeja ezera skatu tornis pavasarī vilina apmeklētājus ar elpu aizraujošu ainavu un dabas plaukstošo skaistumu. | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.34473419sec.