Avots: Travelnews.lv/Handelsblatt.com
Nesenās lidmašīnu katastrofas Madridē, Puketā vai Santpaulo rada sajūtu, ka lidot kļūst nedroši, bet statistika pierāda pretējo.
Lidsabiedrība Spanair pazaudēja 154 pasažieru dzīvības (20.08.2008), pagājušajā gadā (15.09.2007) Taizemes Puketas lidostā zemo izmaksu lidsabiedrība One-Two-Go atņēma dzīvību 90 pasažieriem, Brazīlijas lidostā Sanpaulo (17.07.2007) lidsabiedrība TAM zaudēja 199 pasažieru dzīvības.
Lidojumu skaits pasaulē strauji pieaug un pēc amerikāņu lidostu apvienības Airports Council International (ACI) ziņojuma var secināt, ka pagājušajā gadā (2007) pasaulē ir izmatojuši lidsabiedrību pakalpojumus 4,65 miljardi cilvēku. 2006. gadā to skaits sasniedza tikai 4,4 miljardus. Katru gadu pasažieru skaits pasaulē pieaug vidēji par 5-6% gadā. No 4,65 miljardiem pasažieru, kas 2007. gadā ir izmantojuši lidsabiedrību pakalpojumus, bojā ir gājuši bojā tikai 692 cilvēki. Arī starptautiskā gaisa satiksmes asociācija IATA (International Air Transport Association) ziņo, ka pēdējos 10 gados lidojumu drošība ir stipri uzlabojusies un katastrofu skaits ir samazinājies par 50%. 2007.gadā lidmašīnu zaudējumu kvota bija 0,75 uz miljons nolidotiem maršrutiem un 1996. gadā tikai 1,32. IATA uzskaita tiešos maršrutus, lai gan lidmašīna var arī, piemēram, maršrutā Rīga – Madride, piezemēties arī Berlīnes lidostā, lai uzņemtu
papildus pasažierus.
Pēc
IATA datiem 2004.gadā bija 25 lidmašīnu katastrofas ar 428 pasažieru upuriem, 2005. gadā 26 katastrofas ar 1035 upuriem, 2006. gadā 20 katastrofas ar 855 upuriem, 2006.gadā 20 avārijas ar 692 upuriem un 2008. gadā 18 katastrofas ar 177 upuriem (bez
Spanair katastrofas).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.