Autors: Daina Deruma
Avots: Balcia.com
Jau no 2025. gada 1. jūlija visiem reģistrētajiem elektroskrejriteņiem būs nepieciešama obligātā civiltiesiskā apdrošināšana jeb OCTA, kas segs zaudējumus, ja tiks nodarīts kaitējums trešajām personām vai to īpašumam. Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia skaidro, kādi ir biežākie negadījumi ar elektroskrejriteņiem un kādos gadījumos noderēs OCTA.
Elektroskrejriteņi ir populārs pārvietošanās veids pilsētā, taču negadījumi, kuros tie iesaistīti, notiek bieži – pērn Valsts policijā reģistrēti vairāk nekā 350 . Sadursmēs ar gājējiem vai auto var ciest ne tikai pats braucējs, bet arī citi satiksmes dalībnieki un viņu īpašums.
Reklāma

“Vasaras sezonā arvien biežāk saņemam atlīdzību pieteikumus, kas saistīti ar negadījumiem, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi. Visbiežāk braucēji gūst traumas divos veidos – iebraucot bedrē vai saduroties ar citiem transportlīdzekļiem. Šādi negadījumi diemžēl bieži beidzas ar nopietniem savainojumiem. Aicinām visus elektroskrejriteņu vadītājus būt īpaši piesardzīgiem, izvēloties braukšanas maršrutu, kā arī obligāti izmantot aizsargķiveres. Atbildīga un uzmanīga braukšana palīdzēs ne tikai pasargāt sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus," skaidro apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma Balcia Atlīdzību vadītāja Latvijā Alise Drava.
Uzņēmuma Bolt nomas elektroskrejriteņi no šī gada jūlija būs nodrošināti ar Balcia OCTA un negadījumu apdrošināšanu. “Bolt kā lielākajam un pieredzējušākajam skrejriteņu operatoram Eiropā drošība ir viena no galvenajām prioritātēm. Tādēļ jau kopš nomas pakalpojuma ieviešanas Latvijā ikvienam Bolt skrejriteņu lietotājam automātiski tiek nodrošināta divu veidu apdrošināšana, kas ir iekļauta skrejriteņa nomas maksā – personas apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem un braucēja vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana. Tas nozīmē, ka skrejriteņa vadītājs ir apdrošināts pret smagām traumām, ko viņš gūst, braucot ar Bolt skrejriteni, kā arī pret zaudējumiem, ko vadītājs, braucot ar Bolt skrejriteni, nodara trešajām pusēm,” skaidro vecākais operāciju vadītājs Latvijā Ronalds Ābols.
Kādos gadījumos var noderēt OCTA?
Ja nomas elektorskrejriteņus jau ir apdrošinājis nomas uzņēmums, tad privāto skrejriteņu īpašniekiem no 1. jūlija arī būs obligāti jāiegādājas OCTA. Tā sedz zaudējumus negadījumā cietušajām trešajām personām – gan par nodarītajiem miesas bojājumiem, gan par sabojātu mantu vai īpašumu. Jāatceras, ka OCTA atlīdzība netiek izmaksāta negadījuma izraisītājam, taču tā viņu būtiski pasargā no finansiālajām sekām, jo zaudējumus cietušajiem nav jāapmaksā no savas kabatas. Lūk, tipiski gadījumi no Balcia pieredzes, kad var noderēt OCTA.
- Braucot ar elektroskrejriteni pa ietvi, tu nejauši saskrienies ar gājēju, kam sadursmes rezultātā tiek salauzta roka un, nokrītot zemē, saplīst telefona ekrāns. Šajā gadījumā OCTA sedz gan cietušā cilvēka ārstēšanās izdevumus, gan telefona remonta izmaksas, savukārt, ja tev nav OCTA, gājējam un viņa mantai nodarīto kaitējumu tev jāsedz no savas kabatas.
- Izbraucot no pagalma ar elektroskrejriteni, tu nepamani garām braucošo automašīnu un notiek sadursme. Šajā situācijā OCTA sedz izmaksas par automašīnai nodarītajiem bojājumiem, taču neapmaksā tavu ārstēšanos un elektroskrejriteņa remonta izdevumus.
- Tu brauc ar elektroskrejriteni pa velo celiņu un, izvairoties no bedres, saskrienies ar velosipēdistu, kurš sadursmes rezultātā gūst rokas traumu un tiek sabojāts arī viņa velosipēds. Ja tev ir OCTA, tad apdrošinātājs segs gan velosipēdista ārstēšanās, gan velo remonta izmaksas.
- Tu brauc no ballītes ar elektroskrejriteni un esi alkohola reibumā, tāpēc nenoturi līdzsvaru un iebrauc stāvošā automašīnā, sabojājot tās spoguli un saskrāpējot krāsojumu. OCTA segs automašīnas remonta izmaksas, taču administratīvais sods par braukšanu reibumā būs jāmaksā tev pašam, jo elektroskrejriteņa vadīšana reibumā Latvijā ir sodāms pārkāpums, par ko piemēro naudas sodu līdz 120 eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.