Autors: Ilze Salna
Avots: BalticTravelnews.com/Adac.de
Vai esat redzējuši lidojošu Ziemassvētku eglīti? Ja gribat svētku kociņu
vest mājās uz automašīnas jumta bagāžnieka, atcerieties, ka tas jādara ļoti
uzmanīgi. Nepareizi nostiprināta 30 kilogramus smaga egle, strauji bremzējot
pie ātruma 50 km/h, pēc inerces turpinās lidojumu uz priekšu ar 750 kilogramus
lielu spēku. Ar elastīgajiem kravas nostiprināšanas espanderiem nepietiks, lai
kociņu noturētu. Nepieciešamas pamatīgas savelkamās siksnas, jo slikti nostiprināta
kociņa gadījumā nelaime ir gluži vai ieprogrammēta.
Reklāma
Vācijas autoklubs ADAC veicis auto testu, pie automašīnas jumta bagāžnieka
vispirms ar elastīgajiem gumijas espanderiem, bet pēc tam ar savelkošajām
trosēm nostiprinot eglīti aptuveni cilvēka garumā un liekot testa automašīnai
pie ātruma 50 km/h strauji bremzēt. Pirmajā gadījumā pat pie samērā mierīgas
bremzēšanas egle burtiski saplosa vairāk nekā centimetru diametrā resno
elastīgo gumijas trosi un triecas uz priekšu ar spēku, kas atbilst 750
kilogramiem. Otrajā testa reizē Ziemassvētku kociņš pie auto bagāžnieka tika
nostiprināts ar nospriegotām savelkošajām siksnām, papildus ar vēl vienu siksnu
pie jumta bagāžnieka sliedēm nostiprinot arī egles stumbra daļu. Pie tāda paša
ātruma veicot strauju bremzēšanu, eglīte palika uz automašīnas jumta,
neapdraudot ne automašīnas salonā esošos, ne arī citus satiksmes dalībniekus.
Protams, mazāku kociņu var pārvadāt arī automašīnas bagāžniekā, bet arī šajā
gadījumā tas jānostiprina, lai straujas bremzēšanas gadījumā kociņš nevarētu
pārvietoties pa auto salonu un apdraudēt auto vadītāju vai pasažierus. Ja
eglīte ir pārāk maza, lai to novietotu uz jumta bagāžnieka, bet pārāk liela,
lai varētu aizvērt auto bagāžnieku, jāatceras, ka bagāžnieks jānostiprina, bet ārpus auto gabarītiem
esošo kociņa daļu jānomarķē ar labi pamanāmu sarkanu lentu atbilstoši Ceļu
satiksmes noteikumiem.
Veikto drošības testu varat noskatīties www.adac.de
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.