«Renault» testē «DEVC» tehnoloģiju – elektromobiļu dinamisko uzlādi

Nobraukums un uzlādes ātrums ir vieni no svarīgākajiem elektromobiļa parametriem. Iespējams nākotnē šie faktori zaudēs savu nozīmi. Renault īsteno testus, kuru mērķis ir attīstīt elektromobiļu dinamiskas bezvadu uzlādes tehnoloģiju.

Pēc elektromobiļu iespējamā nobraukuma paplašināšanas un uzlādes ātruma palielināšanas,  nākamais solis elektrotransporta attīstībā varētu būt dinamiskas elektromobiļu bezvadu uzlādes tehnoloģijas (DEVC) ieviešana.

Pirmie šāda veida testi ar Renault modeļiem jau ir notikuši. Īpašā trasē Satorī (Francija) divi Renault Kangoo ZE izmantoja uzlādi, braucot ar ātrumu 100 km/h. Tā bija daļa no FABRIC* projekta, kura ietvaros uzņēmumi Qualcomm Technologies un Vedecom aprīkoja eksperimentālo trasi ar galveno DEVC sistēmas elementu, savukārt Renault uzstādīja sistēmas otro daļu divos Renault Kangoo ZE sērijveida automobiļos. Šie eksperimenti ir pierādījuši, ka uzlāde braukšanas laikā ir iespējama pat tad, ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu līdz 110 km/h.

Renault grupa, sadarbojoties ar 32 Eiropas partneriem, piedalās projektā INCIT-EV, kura mērķis ir attīstīt inovatīvus risinājumus elektromobiļu uzlādes jomā. Projekta otrajā posmā, kurš sāksies 2022. gada otrajā pusē, tiks prezentētas arī dinamiskās indukcijas uzlādes sistēmas pilsētas teritorijā Parīzē un piepilsētas apgabalos Versaļā, Francijā.

Līdz 2022. gadam Zviedrijas Gotlandes salā, pateicoties Izraēlas jaunuzņēmumam ElectReon, tiks izveidots aptuveni 1,6 km garš maršruts, kurā tiks nodrošināta bezvadu uzlāde braukšanas laikā. Tā nodrošinās elektrību elektroautobusiem un kravas automašīnām, kuri kursē starp lidostu un salas galvaspilsētas Visbijas centru. Tādējādi vietējās varas iestādes vēlas šādā veidā samazināt oglekļa dioksīda emisijas.

Tomēr šāda veida risinājumu ieviešana plašā mērogā joprojām rada dažādus izaicinājumus – tam nepieciešama daudzu iesaistīto pušu sadarbība infrastruktūras jomā, nosakot piemērotu uzlādes ierīču izmēru, to finansēšanas veidu, kā arī pielāgot tehnoloģiju dažādām transportlīdzekļu vajadzībām, kuri pārvietojas pa ceļu.

Pirms DEVC tehnoloģija kļūst plaši izmantojama, elektrotransporta veicināšana joprojām ir atkarīga no uzlādes punktu pieejamības vai elektromobiļu nobraukuma. Šobrīd elektromobiļi ar vienu uzlādes ciklu var nobraukt arvien vairāk kilometru. Jaunais Renault ZOE spēj nobraukt jau 395 km (saskaņā ar WLTP procedūru), un 145 km diapazonu var sasniegt jau 30 minūšu laikā (pateicoties iespējai ātri uzlādēt ar līdzstrāvu DC 50 kW DC).

* FABRIC nozīmē nākotnes automobiļu ceļā iestrādāto uzlādes sistēmu priekšizpēti un risinājumu izstrādi (Feasibility analysis and development of on-road chargIng solutions for future electric vehicles).

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Pavasara garšas baudījums pie mums! Grand Palace Hotel
Pavasara garšas baudījums pie mums Seasons restorānā! Rezervācijas: Tālrunis: +371 6704 4000 | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.05.2025 - 28.05.2025 9 gardi piedāvājumi Latgalē Latgale.travel
Ja garšo paēst un patīk degustēt visdažādākos labumus, kas ar vislielāko rūpību gatavoti mazā, individuālā daudzumā, tad Latgalei ir ko | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.05.2025 - 24.05.2025 ATPŪTA GRIEĶIJĀ Atlantic Travel
Blue Sea Beach Affiliated By Melia (5), Labs variants ģimenes atpūtai viesnīcā ar jauku apzaļumotu teritoriju. | Skatīt vairāk
no 939 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.39859104sec.