Kia izstrādā riteņos integrētu sniega ķēžu tehnoloģiju

Kia Corporation prezentējusi automašīnas ritenī integrētu sniega ķēžu tehnoloģiju, kas braukšanu ziemas apstākļos var padarīt daudz drošāku. Novatoriskās tehnoloģijas demonstrācijas video var noskatīties interneta vietnē .

Ritenī integrēto sniega ķēžu tehnoloģija balstās uz īpaša metālu sakausējuma formas atmiņas īpašībām. Sakausējuma moduļi, kas atrodas diskā un riepā, izbīdās virs riepas profila, tiklīdz saņem elektrisku signālu. Vizuāli tie nelīdzinās klasiskajām sniega ķēdēm, taču pilda identisku funkciju.

Atšķirībā no tradicionālajām sniega ķēdēm, kuru uzmontēšanai un vēlāk arī noņemšanai ir nepieciešamas iemaņas, jaunā tehnoloģija dod iespēju riepā integrētās sniega ķēdes aktivizēt ar vienu pieskārienu atbilstošajam slēdzim automašīnas salonā. Tas nozīmē, ka autobraucējs drošību uz slidena ceļa var paaugstināt bez mazākās piepūles.
“Ceram, ka šī inovācija kādreiz tiks ieviesta Kia un Hyundai automobiļos. Tā atspoguļo mūsu apņemšanos pārvērst progresīvās tehnoloģijas reālos risinājumos, kas var palīdzēt mūsu klientiem,” sacīja Parks Jūnmo, nākamās paaudzes šasiju izstrādes vadītājs. “Mēs turpināsim izstrādāt tehnoloģijas, kas paaugstina mūsu automašīnu drošību, komforta līmeni un pievienoto vērtību.”

Ritenis ar integrēto sniega ķēžu tehnoloģiju sastāv no diska un riepas, kuras protektorā ar noteiktu intervālu ir radiālas rievas jeb kanāli, kuros iegulti metāla sakausējuma moduļi ar formas atmiņu.

Tehnoloģija izmanto metālu sakausējuma spēju atgūt sākotnējo formu, ja tam tiek pievadīta elektriskā strāva. Normālos apstākļos atmiņas sakausējuma elementi ir saspiesti L formā un nepieskaras ceļa virsmai. Kad vadītājs aktivizē sniega ķēžu funkciju, integrētajiem elementiem tiek pievadīta elektriskā strāva un tie ieņem sākotnējo J profilu, kas izspiežas virs riepas protektora un uzlabo saķeri uz sniegota ceļa.

Riepas ar integrētajām sniega ķēdēm ir jāmaina tad, kad protektora gumija ir nodilusi līdz ķēžu moduļiem saspiestā pozīcijā. Ja būs pienācis laiks veikt riepu nomaiņu, autobraucējs to varēs viegli pamanīt.

Jaunā tehnoloģija ir patentēta gan Dienvidkorejā, gan ASV. Taču, lai apsvērtu masveida ražošanu, riepas ir nepieciešams ne tikai tehnoloģiski pilnveidot, bet arī rūpīgi pārbaudīt izturības un veiktspējas testos, kā arī pārliecināties par to atbilstību normatīvu prasībām.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 12.05.2025 - 17.05.2025 Muzeju nakts Ziemeļlatgalē Balvu TIC
Aicinām baudīt Muzeju nakts norises Balvu pusē - radošās darbnīcas, iespēja uzkāpt ūdenstornī, vietējo vērtību stāsti, nakts pārgājiens! | Skatīt vairāk
Latvija
Ar vilcienu uz Madonu un Cesvaini! Madonas TIC
24. maijā - ar vilcienu uz Madonu un Cesvaini. Šogad piedāvājumā katrā galamērķī dažādi jaunumi, lielākais no tiem - divu dienu piedāvājums! | Skatīt vairāk
Muzikāls vakars ar Lauri Valteru Tukuma TIC
Īpaša dzejas un mūzikas sinerģija. Tas būs sirsnīgs, brīnišķīgas mūzikas un dzejas piepildīts vakars. | Skatīt vairāk
Tūrisma rallijs "Madona-Gulbene" 24.05. Gulbenes novada TIC
Vai iespējams iepazīt divus novadus vienā dienā? Jā, piedaloties autofotoorientēšanās tūrisma rallijā "Madona-Gulbene"! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.51331902sec.