Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/Simpleflying.com
Daudzi ceļotāji, kuri pašu spēkiem kombinē lidojumus uz tālākām vai tuvākām zemēm, un izmanto šim nolūkam dažkārt dažādas sistēmas, nereti apjūk, vai par nesaskata atšķirības starp “Malta Air” un “Air Malta” – abi nosaukumi taču ir tik līdzīgi.
Tad nu mazliet mēģināsim viest skaidrību. “Malta Air” ir lielākā Maltā bāzētā lidsabiedrība, bet tā nav nacionālā kompānija, bet gan Īrijas zemo cenu lidsabiedrības “Ryanair” meitauzņēmums. Šī lidsabiedrība dibināta vien 2019. gadā kā “Ryanair” un Maltas valdības kopuzņēmums, kas apkalpo “Ryanair” Maltā reģistrētās lidmašīnas. Starp citu, tas ļāva “Ryanair” piekļūt jauniem tirgiem un ietaupīt izmaksas, jo lidmašīnu reģistrācija un bāzes izveide Maltā bauda nodokļu priekšrocības.
Reklāma

Sākotnēji “Malta Air” apkalpoja tikai lidojumus uz un no Maltas, taču tīkls strauji paplašinājās un vēl turpina to darīt. “Malta Air” nule sācis saņemt jaunas “Boeing 737 MAX” lidmašīnas, kas tiekot krāsotas jaunā “Malta Air” dizainā.
“Air Malta” gan ir nacionālā lidsabiedrība, kas izveidota tālajā 1973. gadā. Lidmašīnas krāšņo tikai nosaukums “Malta”. Zīmīgi, ka “Air Malta” šobrīd nav pašā spožākajā finanšu situācijā, kas radījusi augsni runām, ka “Ryanair” mērķē arī uz šo lidsabiedrību.
To, ka “Air Malta” šobrīd jau ir pabērna lomā, apliecina arī lidsabiedrības flote – trīs “Airbus A320” lidmašīnas un četras “A320neo” lidmašīnas. Tikmēr “Malta Air” flotē jau ir vairāk nekā 150 lidmašīnas – 122 “Boeing 737-800” un 29 “Boeing 737 MAX 8-200”.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.