Autors: Daiga Bazule/Alise Jeršova
Avots: BalticTravelnews.com/Calend.ru
Ideja uzbūvēt transportlīdzekli, kas braucot izmanto elektrību, radās jau senā pagātnē 1880. gadā Anglijā dzīvojošam vācu inženierim Vilhelmam Sīmens (Dr. Wilhelm Siemens). Eksperimentus šajā jomā jau aizsāka viņa brālis Verners Sīmens (Werner fon Siemens). Pirmie trolejbusi reģistrēti Vācijā - 1882. gada aprīlī. Pirmā līnija tika atklāta kompānijai Siemens&Halske Berlīnes priekšpilsētā Galenze.
Pirmais Krievijā ražotais trolejbuss parādījās 1902. gadā. Tos ražoja uzņēmums "Frese un K°", kur viens no akcionāriem bija krievu izgudrotājs Pjotrs Alexandrovitch Frese, viens no pirmās Krievijas automašīnas dizaineriem.
Reklāma
1902. gada 13. aprīlī veica pirmo izmēģinājuma braucienu Maskavā ražotajam trolejbusam, ko sauca arī par "elektrisko automašīnu". Tas svēra 820 kg .
Lai, cik dīvaini nebūtu, tikai pēc 30 gadiem tika izveidoti trolejbusa maršruti un tā pa īstam tos sāka izmantot pilsētas vajadzībām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.