Maršrutā Lietuva – Zviedrija sāk kursēt DFDS lielākais kravas un pasažieru prāmis

Eiropas vadošā prāmju operatora DFDS jaunākais un lielākais kravas un pasažieru prāmis “Aura Seaways” 23. janvārī devās savā pirmajā reisā. Prāmis pārvadās pasažierus un kravu maršrutā starp Klaipēdu un Karlshamnu, Zviedrijā.

"Šī ir īpaša diena mums visiem. “Aura Seaways” ir pirmais jaunuzbūvētais pasažieru prāmis, kopš 1982. gada, par kura būvniecību DFDS ir noslēdzis līgumu. Mēs beidzot saviem klientiem varēsim piedāvāt vēl lielāku jaudu, ērtākus un kvalitatīvākus braucienus pasažieriem, vilcēju un kravas vadītājiem, vēl vairāk pakalpojumus un modernas iekārtas, kas nodrošinās vēl labāku ceļošanas pieredzi. Jaunais prāmis arī būtiski atspoguļo mūsu ilgtspējas mērķi līdz 2030. gadam samazināt CO2 emisijas par 45 %, “Aura Seaways” atbilst energoefektivitātes dizaina indeksa standartam. Prāmja CO2 emisijas uz vienu pārvietoto puspiekabi, salīdzinot ar pašreizējiem prāmjiem, būs par 20 % mazākas," saka Anderss Refsgārds (Anders Refsgaard), DFDS viceprezidents un Baltijas reģiona vadītājs.

Jaunajā kuģī ir pieejamas 250 kajītes, kas var uzņemt 600 pasažierus. Kuģa kravas ietilpība ir 4,5 tūkst. līnijmetri, kas nozīmē, ka tajā var līdz pat 4,5 km garumā izvietot pēc kārtas novietotas automašīnas.

“Klaipēdas osta atrodas četru stundu braucienā no Latvijas galvaspilsētas, kas nozīmē, ka jaunais kuģis ir ērti pieejams arī Latvijas iedzīvotājiem. Klaipēdā šāda izmēra prāmis vēl nekad nav bijis. Tas ir draudzīgs ģimenēm un arī tiem, kas ceļo kopā ar mājdzīvniekiem – tam ir īpaši piemērotas kajītes,” saka Aigars Urtāns, SIA “DFDS Seaways” reģionālais vadītājs.

Ceļš uz Lietuvu ar bruņotu apsardzi

Ceļojums ar prāmi no kuģu būvētavas Ķīnā līdz Klaipēdai ilga 28 dienas. Pēc vairāk nekā 11 000 jūras jūdžu pārvarēšanas jaunais DFDS kravas-pasažieru prāmis "Aura Seaways" 2022. gada 17. janvāra naktī piestāja Klaipēdā. Vēl nedēļu ilga sagatavošanās darbi un pārbaudes, ko veica Lietuvas un Dānijas jūras administrācijas.

“Aura Seaways” kapteinis un ilggadējs DFDS darbinieks Vitautas Valteras (Vytautas Valteras) dalās iespaidos par šo neparasto braucienu: "Brauciens no Ķīnas uz Lietuvu bija ļoti aizraujošs, jo tik garš prāmja brauciens nav pierasta lieta. Adenas līcis, Suecas kanāls, Malakas šaurums ir vietas, kas aizrauj katru jūrnieku. Kopumā tas bija raits ceļojums, un nelielas tehniskas problēmas varēja būt sagaidāmas, jo īpaši, ja kuģis ir tikko no kuģu būvētavas."

Pēc izbraukšanas no Ķīnas prāmis veica 120 jūras jūdžu apkārtceļu, lai izvairītos no taifūna, kas tur plosījās. Ceļā uz Suecas kanālu gar Somālijas piekrasti “Aura Seaways” kuģoja ar bruņotu apsardzi, lai būtu pasargāts no teroristu un pirātu uzbrukumiem. Šajā laikā kuģim tika piemērots īpašs pašaizsardzības režīms ar stingrām procedūrām.

Ērtības ceļotājiem un papildu komforts autovadītājiem

“Kravu pārvadājumi ir viens no mūsu pamatpakalpojumiem, attiecīgi “Aura Seaways” ar 4500 līnijmetru ietilpību, ir ļoti būtisks mūsu prāmju flotes papildinājums. Tā kā mūsu prāmjus ikdienā izmanto arī kravas automašīnu vadītāji, mēs esam gandarīti, ka varam īpaši parūpēties tieši par viņiem, paredzot atsevišķu ērti pieejamu vietu atpūtai un ēdināšanas zonu,” papildina A. Urtāns.

“Aura Seaways” pasažieriem būs pieejami trīs restorāni, trīs bāri, veikals, bērnu rotaļu istaba un plašas publiskās zonas.

Salīdzinot ar citiem prāmjiem, šajā prāmī nav sēdvietu salonā, visi pasažieri ceļos divvietīgās vai četrvietīgās kajītēs.

“Aura Seaways” pirmajā reisā uz Karlshamnu, Zviedrijā pārvadāja vairāk nekā 3000 līnijmetri kravas un 330 pasažierus (ieskaitot kravas automašīnu vadītājus), kurus apkalpoja 49 Lietuvas apkalpes locekļi. Prāmis katru dienu kursēs starp Zviedriju un Lietuvu. Izbraucot vakarā, pēc 11 stundu brauciena, kuģis no rīta sasniegs savu galamērķi.

DFDS apkalpo vairāk nekā 20 prāmju maršrutus visā Eiropā (9 no tiem ir arī pasažieru prāmji). Uzņēmums gadā pārvadā vairāk nekā 5 miljonus pasažieru. Pašlaik Baltijas jūrā kursē 8 DFDS prāmji, kas kursē četros maršrutos: no Klaipēdas uz Ķīli (Vācija), Karlshamnu (Zviedrija), Koge/Frederīciju (Dānija) un no Paldiski (Igaunija) uz Kapelskaru (Zviedrija).

Kuģa tehniskie dati:

Būvniecības gads: 2021.

Kuģa garums: 230 m

Kuģa platums: 32 m

Kravas ietilpība: 4500 līnijmetri

Pasažieru skaits: 600

Kravnesība: 12750 t.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.05.2022 - 27.05.2022 Koknesē modina Samu un atklāj sezonu Aizkraukles novada TIC
Maija vidū Koknesē svin gadskārtējos Sama modināšanas svētkus. Daudziem rodas jautājums, kā var pamodināt dižo Daugavas iemītnieku, galveno | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.05.2022 - 28.05.2022 Piedāvājums skolēniem Bauskas novadā Bauskas TIC
Idejas, kur doties ar klasi - piedzīvot, darboties, uzzināt, degustēt! | Skatīt vairāk
Ilgtspējīgs tūrisms = jēgpilna ceļošana Biznesa augstskola Turība
ALTA prezidents Ēriks Lingebērziņš par jēgpilnu ceļošanu! | Skatīt vairāk
Valdis Atāls, Daina Briede & Oskars Burovs LaVita
Koncerts sajūtā un vakara zvaigznēs - Kārķu meža dienu ieskaņai. Par garšas baudām rūpēsies Ēriks Dreibants. | Skatīt vairāk
0.00 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2022 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2022 1st-studio.com

 
Total Timed::0.13414216sec.