13. marts vēsturē: Zinātnieks atklāj jaunu saules sistēmas planētu

Kamēr vēl tūristu ceļošana kosmosā ir tikai tuvākā vai tālākā nākotnē. Piedāvājam ieskatīties 13. marta sasniegumā, kas saistīts ar mums zināmo visumu.

1781. gada 13. martā, Sers Viliams Heršels (Herschel) atklāja otro tālāko planētu no saules. Tā tika laika gaitā nosaukta par Urānu.

Ja jums ir lieliskas acis, jūs Urānu variet redzēt ar neapbruņotu aci, neizmantojot binokļus vai teleskopus. Tas ir iespējams tikai pareizajos apstākļos un protams, tikai tad, ja ziniet, kur skatīties.

Taču Urāns bija viena no planētam, kura atklāšanai bija nepieciešams visilgākais laiks. Arī astronoms un zinātnieks Viliams Heršels to neatklāja uzreiz. No sakuma viņš domāja, ka ir atklājis kārtējo komētu, jo planēta virzījās ļoti lēnām. Taču pēc dažādām kalkulācijām un aprēķiniem, Viliams atskārta, ka tomēr ir atklājis jaunu saules sistēmas planētu.

KOMENTĀRI