5 ieteikumi tiem, kas plāno doties pārgājienā

Pētījumi liecina, ka atrodoties dabā vien 20 minūtes, cilvēki kļūst mierīgāki un mazāk saspringti. Atrašanās dabā un kustība veicina koncentrēšanās spējas, atmiņu, turklāt mazina trauksmi un depresijas sajūtu.

Došanās pārgājienā ir labākā izvēle tiem, kuri vēlās būt tuvāk dabai un vienlaikus sevi izaicināt. Ja esat nolēmuši doties pārgājienā, taču līdz šim tas vēl nav darīts, vērts ieklausīties aktīvās atpūtas eksperta Fjällräven padomos par to, kam nepieciešams pievērst uzmanību pirms šī notikuma.

1. Sagatavojiet atbilstošu apģērbu

Pirms došanās pārgājienā noteikti jāparūpējas par piemērotu apģērbu un apaviem. Pareiza bikšu pāra un apavu atrašana var būt pirmais solis ceļā uz veiksmīgu pārgājiena pieredzi.  Izvēlētajam apģērbam ir jābūt tādam, lai ir viegli kustēties – iesakām izvēlēties ērtas, ūdensizturīgas bikses un jaku, kas izturētu gan brāzmainu vēju, gan nokrišņus.

Pārgājienā vitāli svarīga ir laba apavu izvēle. Pārgājienā var izmantot jau iepriekš vilktus sporta apavus, bet jāņem vērā, ka apavi, kas paredzēti pastaigām ielās un sportošanai sporta zālēs, lielākoties būs ar gludu zoli. Piemēram, ja pārgājiena laikā izvēlēts iet pa mežu, tas var būt pielijis, pa slidenām lapām, saknēm un sūnām iet būs grūtāk. Tāpēc pārgājienam labāk izvēlēties speciālos apavus ar protektora zoli.

Visi pārgājienam domātie apavi būs ar labāku ventilāciju. Rudenim paredzētie būs sildoši un vienlaikus elpojoši, vasaras sezonai – ļoti elpojoši un viegli.

2. Izvēlieties piemērotu pārgājiena distanci un vietu

Lai arī cik saviļņoti un entuziasma pilni mēs būtu par ideju doties pārgājienā, tāds pārgājienu maršruts kā Kolka–Dubulti (136km) visdrīzāk nav domāts iesācējiem. Lai gūtu maksimālu baudījumu no pārgājiena, vienlaikus samazinot iespējamos riskus, kas var rasties tik garā maršrutā, aicinām pirmajam pārgājienam izvēlēties īsākas distances, piemēram, sākt ar piecu līdz desmit kilometru distanci.

Pirms došanās pārgājienā jāatceras, ka desmit kilometru noiešana pilsētā ir viena lieta, taču tādas pašas distances pārvarēšana pa taku ir atšķirīga. Ja līdzenā pilsētas vidē spējam iet ar 5-6 km/st. lielu ātrumu, tad pa taku jūsu iešanas ātrums var būt aptuveni 3-4 km/st. vai pat lēnāks, ja apvidus ir patiesi kalnains.

Jo garāka distance plānota, jo vairāk vajag apsvērt domu pārgājiena laikā izmantot nūjošanas nūjas. Nūjojot automātiski iztaisnojas pleci, turklāt cilvēks uz priekšu kustas rotējošām kustībām, kas atvieglo iešanu. Nūju izmantošana palīdz turēt staltu stāju, kas automātiski nozīmē, ka spējam labāk uzņemt skābekli. Tāpēc var apgalvot, ka ar nūjām lielus gabalus vieglāk var noiet ne tāpēc, ka pie tām pieturamies, bet tāpēc, ka tās mūsu stāju padara staltāku, palīdz kustēties dabiskāk un mazina noguruma sajūtu.

3. Pārgājiena veiksmes atslēga – plānošana

Veiksmīga pārgājiena atslēga ir plānošana. Pirms pārgājiena aicinām iepazīties ar vietējiem tūristu ceļvežiem vai izmantot tiešsaistes forumus. Visa pārgājienu laiku nevar paļauties uz mobilā telefona GPS – tā pazušana var radīt nepatīkamu pārsteigumu, visnepiemērotākajā brīdī. Pārgājiena laikā nepieciešams sekot līdzi laikapstākļu prognozēm – lai arī tas var nozīmēt iecerēto plānu maiņu vai pat atcelšanu, tas būs labāk nekā nokļūt iespējama negaisa epicentrā. Sākoties intensīvākam lietum, iespējams, ka iecerētās takas vai plānotās naktsmītnes vietas būs applūdušas. Savukārt pārāk karstā laikā iespējams vājums, tādēļ periodiski nepieciešams uzņemt nelielu ūdens daudzumu.

4. Ērtums un praktiskums

Neviens pārgājiens nav iedomājams bez mugursomas. Jo īpaši dodoties pa nelīdzenu apvidu, nepieciešams izvēlēties mugursomu, kas ir ērta un pieguļoša mugurai. Ja plānojat doties vienas dienas pārgājienā, ieteicams izmantot mugursomu, kuras ietilpība ir 18-30 l, savukārt dodoties pārgājienā uz vairākām dienā ar nakšņošanu teltī, ieteicama mugursoma ar 30-55 l ietilpību.

Iesakām atcerēties arī par pirmās palīdzības komplektu, tostarp pretsāpju medikamentiem, plāksteriem, pārsējiem, pretiekaisuma zālēm, medikamentiem pret alerģijām un neliela izmēra šķēres un nazi. Savukārt, lai pasargātu savu ādu no iespējamiem saules apdegumiem, ko var iegūt pat tad, kad ir šķietami apmācies laiks, rekomendējam 30 minūtes pirms iziešanas no mājokļa izmantot saules aizsargkrēmus ar SPF30.

5. Atpūtieties, uzlādējieties un uzņemiet šķidrumu

Pārgājienu iesakām plānot tā, lai dienā netiktu noiets vairāk par 6 stundām, kā arī ieteicams maršrutu uzsākt tik agri, lai galamērķi sasniegtu vēl pirms tumsas iestāšanās. Distanču pārgājieniem vislabāk piemērotas īsas, bet biežas atpūtas, paredzot nedaudz ilgāku atpūtu pusdienām.

Katru stundu atpūties vismaz piecas minūtes, kad nepieciešams apsēsties, novilkt apavus un somu, padzerieties ūdeni un apēst kādu uzkodu. Šādos gadījumos īslaicīgai sāta sajūtas remdēšanai, kā arī papildu enerģijas iegūšanai noderēs līdzi paņemtie rieksti, žāvēti augļi vai enerģijas batoniņi. Šie produkti dos enerģiju, kā arī pārgājiena laikā nesabojāsies.

Ne mazāk svarīgi pārgājiena laikā ir arī uzņemt pietiekami daudz ūdens. Pieaugušam cilvēkam dienā vēlams izdzert 2 litrus ūdens. Bērnam līdz 4-6 gadu vecumam ap 800ml dienā, 6-9 gadi – vienu litru ūdens, bet bērniem sākot no 10 gadiem vēlamais ūdens daudzums ir 1,5 litri ūdens dienā.

Par Fjällräven

1960. gadā Åke Nordin dibināja Fjällräven savā dzīvoklī Zviedrijas pilsētā Ornskoldsvikas pilsētā, kas atrodas Zviedrijas Ziemeļos. Mūsdienās šī uzņēmuma ilgtspējīgais, funkcionālais un izturīgais aktīvās atpūtas apģērbs un ekipējums tiek izmantots un baudīts visā pasaulē, turklāt ir atrodams vairāk nekā 70 valstīs. Fjällräven produktu līnijā ir iespējams atrast aktīvās atpūtas apģērbu un aksesuārus gan sievietēm, gan vīriešiem, kā arī mugursomas, teltis un guļammaisus. Fjällräven prioritizē atbildīgu rīcību attiecībā pret cilvēkiem, dzīvniekiem un dabu, kā arī iedrošina sabiedrību interesēties par dabu un aktīvo atpūtu. Uzņēmums ir iniciators diviem populāriem aktīvās dabas pasākumiem - Fjällräven Classic un Fjällräven Polar, kas piesaista tūkstošiem dalībniekus katru gadu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Zelta rudens Augšdaugavas novadā TAKA
Zelta rudens ir īstais laiks, lai baudītu mieru un būtu tuvāk dabai. Dodies pastaigā pa Augšdaugavas novada dabas takām un parkiem. | Skatīt vairāk
Latvija
Jūrmala Hotel Spa Rudens piedāvājums Estravel Latvia
1 nakts 2 personām ērtā numurā, brokastis, atpūta Wellness Oasis | Skatīt vairāk
no 119 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 23.09.2021 - 27.09.2021 Mājas kafejnīcu dienas Cēsu novadā Cēsu Kultūras un Tūrisma centrs
25. un 26. septembrī Cēsu novadā notiks Mājas kafejnīcu dienas, kurās piedalās 12 dalībnieki no Cēsīm, Pārgaujas, Priekuļiem un Amatas: | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 15.09.2021 - 30.09.2021 Dzejas dienās Valmierā “Konceptuāla dzejas Valmieras Tūrisma informācijas centrs
13. septembrī plkst. 16.00 Valmierā tiks atklāts pastaigas maršruts “Konceptuāla dzejas pastaiga”, kas būs pieejams pilsētvidē līdz 30. septembrim | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2021 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2021 1st-studio.com

 
Total Timed::0.55565214sec.