Kā ziemā nobraukt vairāk ar elektroauto?

Šogad krietni ātrāk nekā citus gadus autovadītājiem bija jāpārslēdzas uz braukšanu ziemīgos laikapstākļos. Ja automašīnām ar iekšdedzes dzinēju aukstais laiks būtiski neietekmē veiktspēju, tad elektroauto baterijas jauda var samazināties par līdz pat 30%. Galvenais iemesls ir elektroauto darbības specifika ziemas apstākļos, kad papildu enerģija tiek patērēta, lai apsildītu automašīnas salonu un nodrošinātu labāku riepu saķeri ar slideno ceļa virsmu.

Lai ietaupītu elektroauto akumulatora enerģiju un pagarinātu distanci, ko ziemā var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, Enefit e-mobilitātes risinājumu nodaļas vadītājs Daniels Treņins piedāvā trīs vērtīgus padomus, kas var noderēt ikvienam elektroauto īpašniekam.

Baterijas ziemas apstākļos

Lielākā daļa elektrisko transportlīdzekļu ir aprīkoti ar litija jona baterijām, un viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē to efektivitāti, ir āra gaisa temperatūra. Ideālie apstākļi litija jona baterijai ir +25 grādi. Āra temperatūrai pazeminoties, palielinās baterijas iekšējā pretestība un proporcionāli sarūk arī litija jonu baterijas enerģijas uzkrāšanas spēja. Ja baterijas temperatūra samazinās līdz -15 grādiem, tās spēja uzkrāt enerģiju var samazināties līdz pat 23%. Lai izvairītos no šādas situācijas, pirms uzlādes vēlams iedarbināt elektroauto un uz pāris minūtēm atstāt to darbībā. Šādā veidā uzsildot litija jonu bateriju, palielināsies baterijas spēja uzņemt maksimālo uzlādes jaudu.  

Apsildes ietekme uz nobraukumu

Līdz ar vēsāka laika iestāšanos pieaug nepieciešamība pēc automašīnas salona apsildes. Auto ražotāja Renault veiktie testi rāda, ka, intensīvi sildot vai atdzesējot mašīnu, auto patērē lielu enerģijas apjomu un nobraukums var samazināties līdz pat 30%. Lai enerģijas patēriņš būtu pēc iespējas mazāks, auto ražotāji iesaka biežāk izmantot sēdekļu un stūres apsildi, jo tādā veidā tiek patērēts mazāk enerģijas, nekā apsildot auto ar klimata kontroles režīmu.   

Ziemai atbilstoša braukšanas režīma izvēle

Lai ziemā nodrošinātu transportlīdzekļa saķeri ar slidenu ceļa virsmu, tādi automašīnas drošības rīki kā stabilitātes un pretizslīdēšanas sistēmas strādā pastiprinātā režīmā. Tā rezultātā enerģijas patēriņš var pieaugt pat par 10%. Lai to mazinātu, ieteicams izmantot eko braukšanas režīmu un rekuperatīvo bremzēšanu, kuras procesā automašīnas akumulators atgūst enerģiju bremzējot. Lai iegūtu maksimālu efektu no rekuperatīvās bremzēšanas, ziemā ieteicams izvairīties no straujas ātruma samazināšanas. Tāpat pirms brauciena vēlams pārbaudīt gaisa spiedienu riepās. Nepietiekami piepumpētas riepas palielina rites pretestību, un tiek patērēts vairāk enerģijas.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Liepājas Mākslas forums Liepājas reģiona TIB
Šajā nedēļas nogalē – no 27. līdz 29. septembrim – tiks atzīmēta mūsdienu mākslas festivāla “Liepājas Mākslas forums” desmitgade. | Skatīt vairāk
Performance "Aizņemtā ainava" Liepājas reģiona TIB
28. un 29. septembrī performance "Aizņemtā ainava" parādīs citādu Liepājas Pētertirgu | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.09.2024 - 05.10.2024 Improvizācijas šovs “Spiediens” Valmieras novada Tūrisma pārvalde
4.oktobrī plkst.19.00 acinām uz improvizācijas teātra “SPIEDIENS” šovu Valmieras Kultūras centrā! | Skatīt vairāk
no 10 EUR
Ražas svētki un gadatirgus Rēzeknē Rēzeknes pilsētas TIC
Klāt bagātais rudentiņš un septembra pēdējā svētdienā, kas šogad iekrīt 29.septembrī, kā ierasts, rēzeknieši un pilsētas viesi aicināti uz | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.15528393sec.