Autors: BalticTravelnews.com
Avots: telegraph.co.uk
Vai lidojot ar lidmašīnu kādreiz esat ievērojuši nelielos caurumiņus lidmašīnas logos? Protams, pēc loģikas tur tiem nevajadzētu būt, vai ne? Bet ir gluži pretēji. Šie caurumi patiesībā ir tur, lai nodrošinātu papildus drošību lidojuma laikā.
Bet pirms uzziniet, kāpēc šie caurumi nodrošina drošību, nozīmīgi ir saprast, kā gaisa spiediens izmainās 10 000 km augstumā.
Reklāma

Ja esat kāpuši kalnos, tad ziniet, ka lielā augstumā gaisam ir mazāks spiediens un mazāks skābekļa daudzums, kas kalpo par iemeslu tam, kāpēc kalnos kāpēji cieš no augstuma slimības. Bet tas ir tikai kalnu augstumā, lidojuma augstumā spiediens ārpus lidmašīnas ir vēl zemāks. Lidmašīnas iekšpusē ir cits stāsts: lai nodrošinātu, ka pasažieriem pietiek skābekļa, lidmašīnas salonā gaisam ir augstāks spiediens – tas logiem uzliek milzīgu spriegumu.
Iekšējā rūts, uz kuras, iespējams, esat kādreiz atbalstījuši galvu, ir lielā mērā virspusēja. Galveno darbu veic vidējā un ārējā rūts. Nelielais caurums vidējā rūtī ir atgaisošanas caurums, kas pakāpeniski izlīdzina lidmašīnā esošo spiedienu, ļaujot ārējai rūtij pārņemt spriegumu pakāpeniski.
Nelielais caurums arī neļauj logam aizsvīst, tādēļ lidojuma laikā varat vērot zem jums esošo zemes ainavu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.