Autors: Signe Znotiņa-Znota
Avots: Eiropas Parlaments
Automātiska bremzēšana, ātruma pielāgošana, gājēju atpazīšana - Eiropas Parlamenta (EP) deputāti uzskata, ka visi jaunie spēkrati obligāti jāaprīko ar vadītāja atbalsta sistēmām.
Katru gadu uz Eiropas ceļiem tiek nogalināti vairāk nekā 25 tūkstoši cilvēku. Aptuveni 90% nelaimes gadījumu izraisa cilvēku pieļautas kļūdas.
Reklāma

Daudzus no tiem varētu novērst, izmantojot sistēmas, kas bīstamās situācijās sniedz atbalstu autovadītājam. Šodien ar tām tiek aprīkoti augstākā segmenta auto modeļi. Ņemot vērā to sniegto ieguvumu, EP deputāti vēlas panākt obligātu uzstādīšanu visos jaunajos auto.
Šīs sistēmas spēj automātiski bremzēt, pamanīt gājējus un riteņbraucējus un izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu. Tāpat jaunās tehnoloģijas palīdz ievērot braukšanas joslu.
Ņemot vērā acīmredzamos ieguvumus, EP deputāti vēlas, lai šādas palīgierīces būtu obligātas visās jaunajās automašīnās.
“Kļūdās gan autovadītāji, gan gājēji, gan riteņbraucēji. Šādos gadījumos automātiskie palīglīdzekļi ir kā otrais pilots, kas palīdz izvairīties no negadījuma,” saka EP ziņotājs Dieter-Lebrecht Koch (EPP, Vācija).
Lai gan konkrētās palīgierīces parasti ir atrodamas vien augstas klases automobiļos, tās ir pieejamas arī standarta klases spēkratos, taču prasa lielākas izmaksas.
Lai nodrošinātu, ka ceļu satiksmes drošība nav atkarīga no ES pilsoņu maksātspējas, deputāti iesaka obligāti uzstādīt tikai tās palīgierīces, kas jau ir pieejamas tirgū un ir apliecinājušas spēju glābt dzīvības.
"Ikvienam vajadzētu būt iespējai iegādāties šādu automašīnu. Ja šīs palīgierīces kļūs plaši izmantotas, tās kļūs arī lētākas. Tādējādi jaunie auto būs tikai mazliet dārgāki,” piebilst ziņotājs.
Tāpat EP deputāti spriež par iespēju līdz nullei samazināt pieļaujamo alkohola koncentrāciju nepieredzējušu autovadītāju un profesionālu autovadītāju asinīs.
EP rezolūcija tika pieņemta ar 593 balsīm pret 39, 53 deputātiem atturoties.
• Obligātas ātruma pielāgošanas, braukšanas joslas ievērošanas un avārijas bremzēšanas sistēmas;
• Labāka gājēju un velobraucēju aizsardzība;
• Eiropas Komisijai jāizvērtē iespēja izlīdzināt pieļaujamo alkohola līmeni asinīs
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.