Attālinātam darbam Latvijā pilnībā gatavi vien 35% uzņēmumu

Lai gan ārkārtas situācija pavasarī piespieda uzņēmumus mainīt strādāšanas kārtību, šobrīd tikai 35% biznesu Latvijā ir pilnībā gatavi attālinātam darbam un vēl 33,5% nāktos veikt dažus uzlabojumus. Visgatavākie pilnvērtīgi turpināt darbu, neiegriežoties birojā, ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, transporta, loģistikas un pakalpojumu, kā arī finanšu pakalpojumu nozarē strādājošie, liecina Tildes Jumis veiktā pētījuma “Vadītāja digitālais portrets” rezultāti.

Kopumā uzņēmumu gatavība nestandarta darba apstākļiem šā gada laikā ir ievērojami augusi. Patlaban tikai aptuveni 4% biznesu atzīst, ka pavisam nav gatavi “palikt mājās” un vēl 27% to liedz darba specifika. Tās lielākoties ir nozares, kurās strādā pie specializētām iekārtām, būvniecības objektos vai sniedz pakalpojumus klientiem klātienē.

Attālinātam darbam vislabāk sagatavojušies digitalizācijas “karognesēji” – informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozare. Tajā, iespēju strādāt ārpus biroja, darbinieki bauda jau gadiem. Aptaujas dati rāda, ka 58,2% IKT nozarē nodarbināto uzņēmumu ir gatavi strādāt no mājām kaut šodien.

Otra progresīvākā nozare ar 56% darbam gatavo dalībnieku ir transporta, loģistikas un pakalpojumu sfēra, apsteidzot bankas un citu finanšu pakalpojumu sniedzējus. Puse no šajā nozare aptaujātajiem apgalvo, ka varētu pilnvērtīgi strādāt, neejot uz biroju. Mazliet atpaliek mediju, PR, reklāmas un poligrāfijas sfēra ar 45% un enerģētikas, naftas produktu un degvielas nozare ar 44%.

“Tomēr ne visās tautsaimniecības jomās var simtprocentīgi pārslēgties uz digitālo vidi, aizcirst aiz muguras biroja durvis un turpināt gūt peļņu. Darba specifikas dēļ tās var digitalizēt tikai daļu ikdienas pienākumu. To apliecina arī aptaujas rezultāti, parādot, ka attālinātam darbam visvairāk nav gatava ir auto tirdzniecības un servisa joma. Tajā tikai 9% šobrīd spētu apkalpot klientus bez fiziskas klātbūtnes. Saraksta lejasgalā ir arī citas nozares, kur no darbinieku fiziska darba tikpat kā nav iespējams izvairīties. Tās ir rūpniecība, pārtikas un dzērienu ražošana, medicīna, farmācija un veselības aprūpe, kā arī lauksaimniecība”, komentē pētījumu veikušā uzņēmuma Jumis Pro vadītājs Viesturs Slaidiņš.

Šogad daudz cietušajā tūrisma, viesmīlības un izklaides nozarē attālināti spētu strādāt vien 27% respondentu, un tie lielākoties ir interneta pakalpojumu sniedzēji un ēdienu piegāžu organizētāji.

Pētījums “Vadītāja digitālais portrets” tapis ar Latvijā populārākās grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas Tildes Jumis atbalstu, veicot zināšanu un uzņēmuma aprīkojuma testu 914 respondentiem.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Uzplauksti pļavā - Sievišķības svētki Tukuma TIC
kopā būšanas, tīklošanās, rituālu, garšas un foto piedzīvojumu diena Antiņciemā kopā ar Sanitu Matuli. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 27.04.2025 - 17.05.2025 Amatnieku un mājražotāju tirdziņš Tukuma TIC
Garšīgas un skaistas amatnieku un mājražotāju preces. | Skatīt vairāk
Ar vilcienu uz Madonu un Cesvaini! Madonas TIC
24. maijā - ar vilcienu uz Madonu un Cesvaini. Šogad piedāvājumā katrā galamērķī dažādi jaunumi, lielākais no tiem - divu dienu piedāvājums! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.04.2025 - 18.05.2025 KONCERTS | Inita Āboliņa Tukuma TIC
Akustiskais koncerts - īsta skanējuma baudījums, kas piederas lauku sētai. | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.94667506sec.