Autors: Ludmila Glazunova
Avots: BalticTravelnews.com
Reizēm, dodoties uz ceļojumā, rodas iespaids, ka pilnīgi pietiek ar paskatīšanos kādā vienā mājaslapā, lai saprastu, kādas prasības ir attiecīgajā valstī. Bet tā nav – vismaz Vācijas gadījumā, plānojot savu ceļojumu, vispirms jāatrodas, uz kuru no 16 federālajām zemēm vēlaties doties, un jāielūkojas katras zemes noteikumos…
Ar saviem piedzīvojumiem padalījās kāda ģimene, kas šobrīd apceļo Eiropu ar auto, turklāt līdzi vecākiem devušies arī bērni.
Reklāma

Pirmo nakti ģimene pavadījusi Saksijas pilsētā Drēzdenē. Tur ar Covid-19 izplatību viss ir kārtībā. Jā, šur tur jānēsā sejas maskas, taču iekārtoties viesnīcā visiem sanācis bez problēmām.
Pavisam cita aina pavērās Bavārijas pilsētā Minhenē. Ierodoties pirmajā naktsmītnē, pirmā prasība – jābūt īpašai sejas maskai ar FFP2 filtru. Otrā – reģistrēties dzīvošanai jāuzrāda vakcinācijas sertifikāts. Ja pieaugušajiem ar to nav bijis problēmu, tad abi bērni – 12 un 14 gadus veci – pagaidām vēl nav vakcinēti.
Viesnīca nākusi pretim vecākiem un ļāvusi uz vietas viesnīcā veikt eksprestestus – katrs maksā četrus eiro, un tie ir tie paši vien deguna “puļķi”.
Otru nakti ģimenei dažādu apsvērumu dēļ atkal nācies nakšņot Minhenē, bet šoreiz citā viesnīcā. Tie bijuši neparedzēti apstākļi, taču atkal jau prasītas gan vakcinācijas pases, gan uzrādīt QR kodu par negatīvu Covid-19 testu. Lai ari bērni bija veikuši “puļķēšanu” jau iepriekšējā dienā, tomēr eksprestests nav iemesls, lai tiktu pie QR koda.
Izprotot ģimenes sarežģīto situāciju, viesnīca tomēr bija gatava nākt pretim bērniem un atļāva veikt eksprestestus. Šoreiz katrs maksāja sešus eiro…
Ģimenes tēvs viesnīcā noskaidroja, ka Bavārijā naktsmītnēm ir stingras prasības, un, ja ceļotāji ierodas bez testa vai vakcinācijas apliecinājuma, naktsmītnei nav pienākums nodrošināt eksprestestu. Kā teikt – neesi vakcinējies vai bez testa – tava problēma, nakšņo uz ielas vai mašīnā… Šajā gadījumā Vācijā ceļojošā ģimene ir ļoti pateicīga par viesnīcu pretimnākšanu, bet uzsver, ka šāds serviss bijis tikai tāpēc, ka viņi tiešām nonākuši sarežģītā situācijā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.