3 padomi radoša satura veidošanai sociālajos tīklos

Jūtūberis, influenceris, satura radītājs šobrīd ir jauniešu kārotākās nākotnes profesijas. Taču, kā jebkura cita profesija, arī karjera sociālajos tīklos prasa ilgas darba stundas, kas tikai ilgtermiņā sniedz pirmos rezultātus, tāpēc sasniegumus gūst tikai izturīgākie. Taču tas nenozīmē, ka šī profesija ir tikai izredzētajiem. Ar pāris noderīgiem ieteikumiem karjeras sākumam, kurus viegli var integrēt ceļā uz panākumiem sociālajos tīklos, ikviens var attīstīt radošo potenciālu un parādīt unikālu un jaunu pienesumu kādā no populārākajām platformām.

Paši pamati - ko vēlies pateikt un kam?

Šobrīd šķiet, ka sociālo tīklu saturs ir gana piesātināts ar satura veidotājiem, kas komunicē teju par visām iespējamajām tēmām, kā, piemēram, mode, veselīgs uzturs, sportisks dzīvesveids, interjera un mājas iekārtošanas padomi, tāpēc varētu būt grūti atrast savu unikālo balsi starp pārējiem. Taču “ritenis nav jāizgudro no jauna” un varbūt tieši tavs veids, kā pasniegt līdzīgu saturu, būs oriģināls un vēl līdz šim neredzēts. Vienai tēmai var būt miljoniem dažādu interpretācijas veidu - kāds dalās ar personīgo pieredzi, bet cits sniedz rūpīgi pārdomātus, zināšanās balstītus ieteikumus. Pirms sāc apzinātu satura veidošanu, apdomā, ko tieši tu vēlies pateikt un kāpēc. Jau sākumā apzinoties savus mērķus būs vieglāk radīt saturu, kam ir nozīme arī citu acīs.

Nākamais, kas ir jāapsver pašā sākumā, ir kādai sabiedrības daļai saturs tiks veidots. Nav runa tikai par vecuma grupām, bet arī par potenciālās mērķa grupas interesēm. Ja izraudzītā auditorija ir jaunieši, kas vēlās dalīties un skatīties radošus video, tādā veidā komunicējot ar citiem jauniešiem, tad konkrētais saturs ir jāpasniedz interesantā un auditorijai saistošā veidā, izmantojot dažādas rediģēšanas iespējas un radošus scenārijus. Savas mērķa grupas intereses var noskaidrot arī apvaicājot tuviniekus un draugus, kas aktīvi izmanto sociālos tīklus vai arī tieši pretēji - nav atraduši sev saistošu saturu, kam veltīt laiku.

No tā izriet arī sociālo tīklu platformas izvēle. Saturs ir jāizvieto tur, kur ir mērķauditorija, un attiecīgajā formātā, piemēram, Instagram būs efektīvs rīks gan bilžu, gan video fragmentu publicēšanai, TikTok tikai īsformāta video, bet, lai gūtu popularitāti YouTube, jau vajadzēs radīt garākus sižetus.

Rīki kvalitatīva un radoša satura radīšanai

Lai radītu kvalitatīvu saturu, ir nepieciešamas arī pamatiemaņas fotogrāfiju vai video uzņemšanā, kā arī atbilstošs aprīkojums. Profesionālās kameras sākumā ir samērā liels ieguldījums, taču viedtālrunis vienmēr ir pa rokai, lai īstenotu jebkādas radošās idejas.

“Viedtālrunis ir izdevīgs veids, kā ļaut sekotājiem būt līdzās influencera ikdienas gaitās, tādējādi izjūtot zināmu tuvību un saikni ar šo personu. Mūsdienās jaunākie viedtālruņi ir apveltīti ar izcilas kvalitātes kamerām un algoritmiem, kas paredzēti profesionālu fotogrāfiju un video uzņemšanai dažādos apstākļos. Piemēram, influenceri nereti atrāda sekotājiem savas ikdienas gaitas video formātā, kam parocīga būtu jaunā Huawei nova 9 viedtālruņa AIS video stabilizācijas funkcija, kas automātiski izlīdzina un iztaisno kadrus, ja filmējot nejauši trīcējušas rokas,” skaidro Mikus Tillers, Huawei produktu apmācību vadītājs Latvijā.

Tāpat nozīme ir arī pēcapstrādei. Piemēram, kolāžu un dažādu failu rediģēšanas lietotne Canva sniedz plašu klāstu ar neskaitāmām bezmaksas veidnēm, kuras pielāgot savam unikālajam stilam. Tā var veidot savu motīvu un sniegt vizuāli patīkamu kopējā profila identitāti. Lieliski noderēs arī fotogrāfiju rediģēšanas lietotnes VSCO un Afterlight, kas piedāvā dažādus, jau gatavus krāsu filtrus vai iespēju pašam pielāgot krāsas atbilstoši savai gaumei.

Atgriezeniskā saite jauna satura radīšanai

Pēc pāris pirmajiem publicētajiem ierakstiem un video nedrīkst aizmirst izvērtēt, kas sekotājiem ir paticis vairāk un uz ko viņi ir vairāk reaģējuši. To var izvērtēt pēc “patīk” novērtējumiem, komentāriem un arī pārpublicēšanas reizēm. Tāpat lieliska iespēja ir vienkārši pajautāt sekotājiem, kāda veida saturs viņiem patīk visvairāk vai ko citu vēlētos redzēt - tas nekas, ja sākumā tie ir tikai draugi un radi - konstruktīva kritika ir vērtīga. Visu influenceru karjeras sākumā viņu pirmie fani bija tieši tuvinieki, kas ieteica tālāk savām paziņām, tāpēc atliek tikai ieklausīties savā tuvāko fanu pulkā, lai turpinātu karjeras ceļu un kļūtu par īstu sociālo tīklu influenceri.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.04.2024 - 28.04.2024  Vislatvijas golfa diena 5.maijā! Jurmala Golf Club & Hotel
Vislatvijas Golfa Dienas – atklāj golfa spēles burvību! Aicināts ir ikviens pie mums Jurmala Golf Club & Hotel! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 19.04.2024 - 04.05.2024 Ekskursiju ceļojums - 𝐆𝐑𝐈𝐄𝐊̧𝐈𝐉𝐀! Latvia Tours
Pēc jaukā brauciena, tiem, kas Grieķijā vēlas uzturēties ilgāk, iesakām pagarināt savu atpūtu vienā no piedāvātajām Tasas salas viesnīcām. | Skatīt vairāk
no 1089 EUR
25.maijā norisināsies Lielais plosts TAKA
25. maijā Dabas parka “Daugavas loki” teritorijā norisināsies ikgadējs Vislatvijas ūdens tūristu saiets “Lielais plosts”. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 19.04.2024 - 30.04.2024 Atpūtas ceļojumi uz Maljorku Atlantic Travel
Brīnišķīga vieta ar saviem ģimenes kūrortiem un klubiem 😎, klusām pilsētiņām un modernām viesnīcām 🌴, patīkamu subtropu klimatu un plašām | Skatīt vairāk
no 692 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.15640903sec.