Auto, kas kalpo tieši tev – arī par 20 tūkstošiem

Auto, kas kalpo tieši tev – arī par 20 tūkstošiem

Pārāk liels izmērs, zīmols kā sociālā statusa apliecinājums un jūra funkciju, no kurām daudzas paliek neizmantotas – tā var raksturot daudzu jauno auto izvēli. Taču pircēji var iet arī citu ceļu – tiekties uz pragmatisku, pārdomātu izvēli, kas precīzi atbilst reālajām vajadzībām. Citiem vārdiem sakot, iztērēt mazāk un iegūt tieši to, ko vajag.

Ilgu laiku racionālākais risinājums bija B segmenta mazauto. Tomēr tie pamazām piekāpjas līdzīga izmēra pilsētas SUV, kuru piedāvājums aug tik strauji, ka cilvēki vairs nespēj iegaumēt jauno modeļu nosaukumus. 

Izteiksmīgs dizains, izveicība, ērtas sēdvietas, zems degvielas patēriņš un kompakti izmēri ir tās īpašības, kas piesaistījušas tūkstošiem pircēju tādiem modeļiem kā Ford Puma, Toyota Yaris Cross un Mazda CX-3. Bet, tā kā mazo SUV piedāvājums nepārtraukti turpina augt, tirgū parādās arī jaunas tendences – aizvien biežāk sastopami mazāk uzkrītoši, bet ārkārtīgi praktiski un uzticami SUV. Dacia Duster turpina krāt apbalvojumus, ir atdzimis Suzuki Vitara, kas ir modelis ar gandrīz 40 gadu vēsturi, un aizvien lielāku interesi piesaista tādi jaunpienācēji kā britu izcelsmes MG ZS. Kādas ir šo modeļu priekšrocības?

Vienkāršība – apzināta izvēle

Latvijas vadošā auto vēstures platformas AutoDNA vadītājs Agris Dulevičs norāda, ka vienmēr būs pircēji, kuri apzināti izvēlas vienkāršākus auto ar minimālu komforta un palīgsistēmu komplektāciju. Viņaprāt, šiem cilvēkiem svarīgākais ir laika pārbaudīti risinājumi un uzticamība.

"Acīmredzama priekšrocība šādiem vienkāršākiem modeļiem ir to cena, kas atgādina laikus pirms lielās digitalizācijas. Šobrīd 30 000 eiro ir kļuvis par starta cenu lielākajai daļai jauno modeļu, taču, atsakoties no dažiem jauninājumiem, joprojām iespējams iegādāties auto arī par aptuveni 20 000 eiro. Un šādi auto būs piemēroti gan privātai lietošanai, gan uzņēmumu vajadzībām," skaidro Dulevičs.

Jaunus, rūpnīcā svaigi izgatavotus A un B segmenta hečbekus iespējams iegādāties vēl lētāk, taču jārēķinās ar ierobežotu praktiskumu: vietas pietiks četriem pasažieriem, bet bagāžnieks būs piemērots vien pāris nelieliem koferiem.

B segmenta SUV cena pārsniedz 20 000 eiro robežu, taču tie piedāvā arī daudz lielāku pielāgojamību. Piemēram, izvēloties hibrīda piedziņu, kas nodrošina zemāku degvielas patēriņu, tādi modeļi kā Dacia Duster, Suzuki Vitara un Renault Captur nodrošina lielisku komforta un izmaksu balansu gan pilsētas satiksmē, gan uz lielceļiem.

Elektrifikācija? Tikai pluss!

AutoDNA vadītājs Agris Dulevičs uzsver, ka hibrīdpiedziņa ir daļa no dabiskā tehnoloģiskā progresa, tāpēc lieliski iederas arī konservatīvāku pircēju automobiļos. Jo pēc viņa domām šie cilvēki visaugstāk vērtē cenu, efektivitāti un mierīgu gaitu.

"Ja iespējams, iesaku izmēģināt pēc iespējas vairāk viena modeļa versiju un tikai tad pieņemt galīgo lēmumu. Var gadīties, ka manuālā pārnesumkārba un vieglais hibrīds neatbildīs jūsu vēlmēm, taču pašuzlādes hibrīds ar automātisko transmisiju šķitīs ideāls," komentē speciālists.

Lai gan hibrīdsistēmas palielina sākotnējo iegādes cenu, ilgtermiņā tās atmaksājas. Atkarībā no braukšanas apstākļiem degvielas ietaupījums var sasniegt līdz 10% vieglā hibrīda gadījumā un līdz 25% pašuzlādes hibrīda gadījumā.

Elektrifikācija palīdz B segmenta SUV saglabāt konkurētspējīgu degvielas patēriņu. Piemēram, pašuzlādes hibrīda Suzuki Vitara vidējais degvielas patēriņš ir 5,6 l/100 km, kas ir tikai nedaudz augstāks nekā mazajam pilsētas hečbekam Hyundai i10 (4,9 l/100 km). Skaitliskā atšķirība ir acīm redzama, taču nav būtiska, ja ņem vērā, ka Vitara ir lielāka, smagāka, turklāt ar pilnpiedziņu, kas tradicionāli palielina degvielas patēriņu.

Vēlas klasisku auto, bet ar SUV īpašībām

Lai arī skarbās ziemas Latvijā kļūst retākas, Dulevičs norāda – autobraucēji joprojām vēlas būt gatavi visam, tāpēc augstu vērtē SUV priekšrocības. Dažas no tām, piemēram, Dacia Duster 217 mm klīrensu, var pamanīt uzreiz, turpretī citas, tostarp Suzuki Vitara spēju vienmērīgi sadalīt griezes momentu starp visiem četriem riteņiem – tikai uz ceļa.

"Apvidus spējas, kādas piemīt, piemēram, atraktīvajam Suzuki Jimny, ir nepieciešamas tikai nedaudziem autobraucējiem. Sarežģītā bezceļā dodas un smagu piekabi velk vien retais, tāpēc vajadzība pēc SUV ar virsbūvi uz rāmja konstrukcijas lielākoties ir zudusi. Ja smagākais izaicinājums ir nelīdzens piebraucamais ceļš uz lauku viensētu, ar to lieliski tiek galā mūsdienu auto elektronika," skaidro AutoDNA vadītājs.

Cenšoties samazināt izmaksas, mazo SUV ražotāji arvien biežāk atsakās no pilnpiedziņas sistēmām. Tā, piemēram, Škoda Kamiq, Volkswagen T-Cross un Hyundai Bayon katalogos šādas iespējas vienkārši nav. Bet starp automobiļiem, kas šajā segmentā ir saglabājuši īstas apvidus spējas, ir Suzuki Vitara un Dacia Duster, turklāt tiem ir ne tikai pilnpiedziņa, bet arī pārslēdzami braukšanas režīmi. No B segmenta SUV vidus ar tiem varētu sacensties tikai Jeep Renegade, taču tas jau pieder citai cenu kategorijai.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ķermeņa un dvēseles harmonija Orchid Spa
Piedāvājam dažādus taizemiešu masāžas veidus, relaksējošas procedūras ar aromātiskajām eļļām un atjaunojošas SPA programmas, kas sniegs | Skatīt vairāk
Kvai upes kruīzs - JAUNUMS Estravel Latvia
Aizraujoša pieredze, iepazīstot Taizemi - jaunums, ko izbaudīsiet! 4 dienu kruīzs no Bangkokas - iepazīstiet Kanchanaburi provinci no cita skatupunkta! | Skatīt vairāk
no 989 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.52675486sec.