Autors: Ingrīda Briede
Avots: N-tv.de
Iecerēts, ka nākotnē pasaulē arvien vairāk sāks lietot elektromobīļus, uzskatot, ka tie ir mazāk kaitīgi videi. Tomēr Vācijas Ekoloģiskais institūts izpētījis, ka elektromobīļi nav nemaz tik nekaitīgi kā līdz šim domāts. Un sevišķi tad, ja to enerģija tiek iegūta no dedzināmajiem resursiem.
Satiksmes nākotne ir elektriska. Arī autoindustrijas attīstītāji raugās uz šo mērķi. Politiķi ir vienoti savos uzskatos - mums jāgādā par klimatu veicinot vides ilgtspējību un samazinot CO2 izmešus. Tā, piemēram, plānots, ka līdz 2020.gadam vācu tirgū būtu jābūt miljonam elektromobīļu. Taču Vācijas Ekoloģiskā institūta, kas ir neatkarīgs pētījumu un konsultāciju institūts, pētījumi nesuši pavisam citus secinājumus. Atklāts, ka elektromobīļu skaita palielināšana gan samazinās CO2 izmešu apjomu satiksmes jomā par sešiem procentiem, bet turpinot lietot benzīna automobiļus, to varētu samazināt par 25 procentiem. Iemesls tam būtu elektromobīļu patērētā papildus elektrība. Klimata bilance tikai tad būtu stabila, ja elektrības tirgū ienāktu pietiekami daudz elektrības, kas ir saražota no atjaunojamiem resursiem. Pētnieki pieņem, ka elektromobīļiem Vācijā būtu vajadzīgi papildus divi procenti elektrības, un tā tiktu iegūta no brūnoglēm, akmens oglēm un zemes gāzes. Tādejādi klimatam joprojām tiktu nodarīti kaitējumi. Lai no tā izvairītos būtu jāattīsta elektrības iegūšana no saules, vēja un ūdens. Tikai tad elektromobīļiem nepieciešamā enerģija būtu tiešām brīva no izmešiem.
Vēl cita problēma – elektromobīļu ražošanai tiek izmantoti tādi retzemju metāli kā neodīms, prazeodīms un disprozijs. It īpaši krasi varētu palielināties disprozija patēriņš. Lai nenonāktu pie tā, ka šis elements nebūtu vairs iegūstams, institūts iesaka pārdomāt, kā šos retos metālus varētu izmantot vairakkārt.
Eiropas lielākais automobiļu ražotājs Volkswagen uzskata, ka elektromobīļi arī nākošajos gados būs tikai viena daļa no ražotās produkcijas, jo tie nespēj izpildīt visas klientu prasības. Taču elektromobīļi ir ideāli satiksmei pilsētā, kā piegādes transports un kā otrais auto ģimenē.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.