Šīs nedēļas profesija - viesmīlis. Intervija ar Gitu Zariņu no restorāna Taverna

No šodienas Travelnews.lv veido rakstu sēriju ar ieskatu tūrisma nozares populārākajās profesijās. Katru nedēļu pievērsīsimies vienai profesijai. Kā pirmie šai sērijā ir viesmīļi, kuru ikdiena ir gana interesanta un neliek garlaikoties, tomēr pieskaitāma arī pie gana smagu amatu kategorijām. Kā pirmā savu viedokli portālam izteica restorāna Taverna izpilddirektore Gita Zariņa.

Travelnews.lv: Kādas ir nozīmīgākās un neatņemamas rakstura īpašības un prasmes, bez kurām viesmīlis nav iedomājams?

Gita Zariņa: Jābūt komunikablam, smaidīgam, pretimnākošam, izpalīdzīgam, ar pozitīvu attieksmi. Mūsdienās obligātas ir arī valodu prasmes, tām nav jābūt perfektām, tomēr klienti novērtē labas valodu zināšanas.

Travelnews.lv: Kas jāņem vērā, jāsaprot cilvēkiem, kuri plāno uzsākt darba gaitas šajā profesijā?

Gita Zariņa: Darbs bieži ir grūts – neskaitāmas stundas jāpavada stāvot kājās, staigājot. Visu laiku jācenšas būt smaidīgam, visu laiku jākoncentrē uzmanība – uz klientu, uz naudas skaitīšanu, jābūt precīzam. Nereti ir tā sauktie "grūtie klienti", tiem jāizpatīk, nedrīkst apvainot vai pats apvainoties.

Travelnews.lv: Jūsuprāt, viesmīļa vecumam un dzimumam ir nozīme?

Gita Zariņa: Domāju, ka izšķirošas nozīmes nav.

Travelnews.lv: Viesmīļa darba ikdienas plusi un mīnusi...

Gita Zariņa: Plusi - ja daudz un labi strādā, var neslikti nopelnīt. Darbs ar cilvēkiem - nav garlaicīgi. Mīnusi – ilgas darba stundas ar īsām un maz atpūtas pauzēm, visu laiku jākoncentrējas. Netiek uzskatīts par "prestižu amatu" jeb par "mūža amatu", tādējādi (iespējams) kaut kad šis amats jāatstāj un jāmeklē cits. Šis, manuprāt, arī ir iemesls, kāpēc netiek ieguldīts tieši viesmīļa darba specifikas mācībās. Cilvēki, kamēr jauni, piestrādā un tad meklē citu darbu.

Travelnews.lv: Cik ilgs laiks vidēji paiet līdz viesmīlis kļūst par labu, profesionālu amata meistaru?

Gita Zariņa: Tas noteikti atkarīgs no katra cilvēka. Arī no pienākumiem, kas jāveic – dažādos restorānos un bāros tie atšķiras. Un arī no pieredzes.

Travelnews.lv: Cik vidēji ilgi viesmīlis nostrādā Jūsu restorānā? Vai bieži nākas pieņemt darbā jaunus darbiniekus?

Gita Zariņa: Vidēji 2-3gadi. Tas ir vidējais klasiskais laiks, tāpēc nenākas bieži pieņemt jaunus darbiniekus.

Travelnews.lv: Ko kopumā varat teikt par šo sfēru, līmeni, kvalitāti un vispār vidi Latvijā?

Gita Zariņa: Diemžēl redzams, ka pietrūkst profesionālas pieredzes un izglītības. Tomēr pēc savas pieredzes, pēc mūsu restorāna klientu atsauksmēm, kā arī pēc dažādiem pētījumiem viedoklis apmēram sakrīt – viesmīļi Latvijā kopumā ir smaidīgi, jauki, izpalīdzīgi, laipni.

Vairāk informācijas par restorānu Taverna interneta vietnē www.latvianfood.lv


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
HORIZONTA KAUSS- orientēšanās Alūksnē Alūksnes TIC
Orientēšanās Klubs “Alūksne” 2025. gada sezonā piedāvā aizraujošu HORIZONTA KAUSU. Tas sastāvēs no 6 aizraujošiem posmiem- vienu reizi mēnesī. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.04.2025 - 23.04.2025 Idejas pavasara brīvdienām Ziemeļlatgalē Balvu TIC
Idejas pavasara brīvdienu maršrutam - norises un īpašie piedāvājumi tūrisma uzņēmumos un apskates vietās Balvu novadā no 18.aprīļa līdz pat 5 | Skatīt vairāk
Pavasara ziedēšana Tukuma pusē Tukuma TIC
Tukuma pusē vietu, kurp doties pārgājienos dabā, ir daudz. Atliek vien izvēlēties sev sirdij tīkamāko. | Skatīt vairāk
Stipro Skrējiens 2025 Tukuma TIC
Atgriežas "Cinevilla". Šajā reizē ir īpaši padomāts, lai skrējienā un šajā piedzīvojumā varētu piedalīties ikviens interesents neatkarīgi no | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Jūrmalas TIC
,


Riga Islande Hotel
,


Baltic Beach Hotel & SPA
,


Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.46545005sec.