Pieci iemesli, kādēļ aviokatastrofas nes arvien mazāk upuru

Lidsabiedrību pasažieriem mūsdienās ir lielāka iespēja izdzīvot aviokatastrofās nekā pirms dažiem desmitiem gadu – par to liecina ne vien statistika, bet arī ekspertu viedokļi.

Aviokompānijas Asiana Airlines 214. reisa avārija pie Sanfrancisko (Kalifornijas štats, ASV) lidostas skrejceļa ir pēdējais negadījums komerciālajā aviācijā, kurā neatgriezeniski bojāts aviolaineris. Tomēr, par laimi, lielākā daļa pasažieru šajā katastrofā izdzīvoja – viņi guva neskaitāmas traumas, taču tikai divi no 307 cilvēkiem, kas atradās uz klāja, gāja bojā.

"Pavisam noteikti aviokatastrofās mūsdienās ir lielāka iespēja izdzīvot nekā pirms dažiem desmitiem gadu," atzīst Kevins Haiets, bezpeļņas organizācijas "Flight Safety Foundation", kas rūpējas par lidojumu drošības uzlabošanu, prezidents. "Esam mācījušies no pagātnes kļūdām un zinām, ko nepieciešams uzlabot."

Pateicoties 21. gadsimtam raksturīgajam straujajam progresam dažādās nozarēs, arī aviācijas tehnoloģijas piedzīvojušas revolucionāras pārmaiņas un uzlabojumus.

Pieci iemesli, kādēļ mūsdienās aviokatastrofas nes mazāk upuru:

1. Izturīgākas sēdvietas. Mūsdienu aviolaineru sēdvietas, kā arī to savienojumu vietas ar salona grīdu, izgatavotas tā, lai spētu izturēt smaguma spēku, kurš 16 reizes pārsniedz zemes gravitācijas spēku. Šī iemesla dēļ sadursmes brīdī sēdvietu rindas cieš minimāli, pasargājot pasažierus.

2. Ugunsdroši materiāli. Lidmašīnu salonu paklāju un sēdvietu polsterējums mūsdienās tiek izgatavots no materiāliem, kuri deg lēnāk, neļauj ugunij izplatīties tālāk, kā arī degšanas procesā neizdala indīgas gāzes.

3. Uzlabotas izejas. Pateicoties dažādām inovācijām, aviolaineru durvis nu var atvērt daudz vienkāršāk, un tas izdarāms, nepielietojot daudz spēka. Pasažieri avārijas gadījumā no salona var izkļūt ievērojami ātrāk nekā pirms dažiem desmitiem gadu. Turklāt salona grīdā vairumā gadījumu iebūvēts īpašs apgaismojums, ilustratīvā veidā (ar pāreju no baltas uz sarkanu gaismu) attēlojot ceļu uz izeju.

4. Augstāks apkalpes sagatavotības līmenis. Vairumā aviokompāniju stjuarti iziet speciālu apmācību, lai sagatavotos iespējamajām avārijas situācijām. Apkalpes locekļiem jāpiedalās aviokatastrofas simulācijās, palīdzot evakuēt pasažierus no dabiska izmēra aviolaineru modeļiem.

5. Drošākas lidmašīnu fizelāžas. Pēc katras aviokatastrofas aviācijas inženieri pievērš pastiprinātu uzmanību vājajām vietām lidaparātu uzbūvē, nākot klajā ar aizvien jauniem risinājumiem aviolaineru strukturālās drošības līmeņa paaugstināšanai.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.05.2025 - 24.05.2025 Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” | Skatīt vairāk
Visbija, Gotlandes sala - īpašie kruīzi Estravel Latvia
Tallina - Visbija - Tallina // 2 naktis, izklaides programma uz prāmja // vietu skaits ierobežots | Skatīt vairāk
no 125 EUR
Iegūsti priekšrocību! Turkish Airlines
Atklāj pasauli ar 10% atlaidi lidojumiem no Rīgas. Noklikšķini, lai uzzinātu vairāk... | Skatīt vairāk
Tabores muiža TAKA
Muiža celta 19. gadsimta 2. pusē (iespējams 1875. gadā). 1.pasaules kara laikā muiža stipri cietusi. | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.15356708sec.