Foto: Hotels-in-paris.com
Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: News.com.au/BalticTravelnews.com
Elizejas laukos nav nevienas atkritumu urnas, Parīzes tirdzniecības vietas svētdienās ir slēgtas, bet Eifeļa tornī un Luvrā regulāri siro kabatzagļi.
Francijas reputācija, jo īpaši – tūristu vidū no angliski runājošajām zemēm – jau krietnu laiku cietusi dažādu faktoru dēļ. Tomēr īgni viesmīļi un neizpalīdzīgi veikalnieki nav kļuvuši par šķēršļiem, lai Francija zaudētu pasaulē apmeklētākās valsts statusu.
Taču tagad francūži par tūrismu sākuši runāt kā par ekonomisku labumu, saprotot, ka nepieciešams darīt daudz vairāk, lai uz valsts viesu rēķina varētu gūt lielāku peļņu.
Reklāma

"Problēma ir tā, ka darbavietas tūrisma nozarē Francijā netiek pienācīgi novērtētas," atzīst Didjē Arino, tūrisma konsultācijas biroja direktors. "Bieži vien darbs apkalpojošajā sfērā tiek saistīts ar verdzību."
Kā liecina skaitļi, neskatoties uz to, ka Francija 2012. gadā piesaistījusi 83 miljonus ārzemju tūristu un jau vairākus gadus pēc kārtas bijusi tūristu apmeklētākā valsts pasaulē, tā ne reizi nav ierindojusies to valstu saraksta augšgalā, kurās tūristi izdod visvairāk naudas.
Taču tagad Francijas sociālistu valdība solās mainīt esošo situāciju.
"Vēlos, lai Francija kļūtu par valsti numur viens, un punkts," tā pērn atzina tūrisma ministre Silvija Pinēla. Kopš tā laika jau sperti vairāki nozīmīgi soļi, lai uzlabotu valsts tēlu – piemēram, radīta "viesmīlības rokasgrāmata", kurā parīziešiem skaidrots, kā jāizturas pret ārzemju viesiem.
Pinēla, runājot par nepieciešamajiem uzlabojumiem tūrisma nozarē, norādījusi, ka tūrisms ir būtiska svira gan vispārējas valsts izaugsmes, gan nodarbinātības jautājumos, atzīstot, ka šādi iespējams nest neizmērojamu labumu Francijai.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.