Restorānā izlīst nopirktais dzēriens – kam par to jāmaksā?

Lielai daļai no mums restorānā vai kafejnīcā ir gadījies nonākt situācijā, kad savas neveiklības vai citu iemeslu dēļ nejauši apgāžam un izlejam tikko nopirkto kafijas tasi vai vīna glāzi. Lai šādā situācijā neapjuktu, Travelnews.lv aptaujātie restorānu pārstāvji skaidro, ko šādos gadījumos varētu gaidīt no iestāžu personāla.

Mūzikas un teātra restorāna Happy Days & Nights līdzīpašniece Solvita Nona Brikmane stāsta, ka ir bijušas situācijas, kad restorāna klients dzērienu izlej speciāli. Ja tā notiek, jauns dzēriens bez maksas pasniegts netiek, un, ja apmeklētājs vēlas jaunu izlietā vietā, tad par to arī attiecīgi ir jāmaksā. "Savukārt, ja mēs redzam, ka restorāna klients viņam pasniegto dzērienu izlej nejauši, tad personāls vietā atnes jaunu, samaksu par to neprasot," skaidro S. Brikmane.

Liepājas sirdī esošā restorāna Upe pārdošanas vadītāja Sintija Pusaudze min, ka to, kā restorāna personāls reaģē uz izlietu dzērienu, ir atkarīgs no situācijas. Piemēram, ja dzērienu nejauši izlējis viesmīlis, klientam bez maksas tiek pasniegts jauns dzēriens. "Ja apkalpojošais personāls, izlejot dzērienu, radījis bojājumu cilvēka drēbēm, tad mēs savā starpā vienojamies par atlaidi," skaidro restorāna "Upe" pārstāve. Ja dzērienu izlej klients, tad parasti par jaunu dzērienu izlietā vietā ir jāsamaksā. Izņēmums ir tad, ja dzērienu nejauši gadījies izliet bērnam – tādā gadījumā izlietā šķidruma vietā restorāna personāls bez maksas pasniedz vēl vienu.

Ģimenes restorāna Hercogs Mārupe direktors Oskars Evaltovičs stāsta, ka viņa vadītajā restorānā personāls cenšas vadīties pēc viņa paša principiem un katru gadījumu izvērtē atsevišķi: "Ja viesmīlis klientam uz galda noliek dzērienu, viņš to redz un pasaka paldies, tad tālāko atbildību par šo dzērienu uzņemas pats klients. Tātad, pēc būtības, ja uzturoties restorānā, apmeklētājs šo dzērienu nejauši vai arī speciāli izlej, tad par nākamo dzērienu ir jāmaksā." Taču, ja, piemēram, dzēriens klientam uz galda nolikts viņam nemanot un sarunas karstumā, žestikulējot ar rokām, viņš to nogāž, tad vaina jāuzņemas viesmīlim un apmeklētājs jaunu dzērienu var saņemt bez maksas.

"Man pašam ir bijusi situācija, kad nesot dzērienu paplāti, esmu paklupis uz izciļņa, ko uz grīdas neesmu pamanījies, un ar visu paplāti esmu ievēlies klientam klēpī. Uzskatu, ka šādā situācijā ir tikai loģiski, ja restorāna apmeklējam tiek samaksāti ķīmiskās tīrītavas izdevumi par sabojāto apģērbu, kā arī izmaksātas pusdienas," uzskata "Hercogs Mārupe" direktors.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ieelpo pavasari Kristus Karaļa kalnā Preiļu novada TIC
Vairāk nekā 220 koka skulptūras, kas attēlo Bībeles tēlus un ainas, harmoniski iekļaujas apmēram 20 hektāru plašā ainavā kopā ar dārziem un | Skatīt vairāk
Latvija
Imants Lancmanis. GLEZNAS. Bauskas TIC
Rundāles pils muzeja direktora un gleznotāja Imanta Lancmaņa līdz šim vērienīgākā personālizstāde “Imants Lancmanis. GLEZNAS”. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.06.2025 - 20.06.2025 Līgo svētki Ziemeļlatgalē Balvu TIC
Līgo svētku norises un svinēšana Balvu novadā - ar radošu darbošanos, teātra izrādēm, ugunskuriem, skanīgu "Līgo" un zaļumballēm. | Skatīt vairāk
Latvijas labumi - ābolu sidrs un steiks! Lauku Ceļotājs
Aicinām - ceturtdien, 12. jūnijā no plkst. 14.00 līdz 19.00, garšu ballīte Āgenskalna tirgū! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.34157395sec.