Aivars Mackevičs: Viedoklis par CSDD un ne tikai...

Aivars Mackevičs, Travelnews.lv direktors: 4.maija kontekstā vēlos aktualizēt uzmanību uz Latvijas iedzīvotāju ikdienu Latvijas austrumu pierobežā. Visi būs dzirdējuši par banku, skolu, slimnīcu, pasta un citu valsts atbildības iestāžu slēgšanu vai pārcelšanu uz lielākiem administrācijas centriem. Vienlaikus intensīvi tiek diskutēts par digitālajām un mākslīgā intelekta iespējām.

Jau otro reizi pēdējo 20 gadu laikā ekstra braucu no Rīgas uz Latgali, lai palīdzētu tēvam atjaunot autovadītāja apliecību, ko iespējams izdarīt tikai Daugavpilī vai Rēzeknē. Rīdziniekam vai daugavpilietim tas ir dažu minūšu vai pāris tramvaja pieturu darbs. Cilvēkiem, kuri dzīvo Latvijas pierobežā, tas ir izaicinājums... manā gadījumā 70 km turp un 70 km atpakaļ. Tā kā mans tēvs pēdējos 20 gadus pārvietojas ar auto tikai Krāslavas novada ietvaros, tad tālāks brauciens ir jau izaicinājums un tas ceļu satiksmes drošības dēļ netiek akceptēts.

Tas ir saprotams, jo daudzi autovadītāji nevēlas braukt Londonas, Ņujorkas vai Rīgas ceļu satiksmē.
Manuprāt, šajā situācijā esam iepalikuši pasaules tehnoloģiskā attīstībā, jo daudzās valstīs vairs nav fiziskas autovadītāja apliecības, bet gan digitālas vai arī tiek praktizēti abi varianti.

Es ar kurjeru varu pasūtīt e-paraksta komplektu vai Igaunijā digitālā veidā nodibināt uzņēmumu, bet te nevaru pasūtīt autovadītāja apliecību, proti, atjaunot. Identitātes noskaidrošanai var taču izmantot e-parakstu, bet bildi var paņemt no pēdējās pases vai ID kartes izdrukas. Risinājumi var būt 100 un viens. Galvenais dokuments ir Latvijas Republikas pase vai ID karte un uz tā pamata jebkurš policists var identificēt... vai Latvijas iedzīvotājam ir autovadītāja tiesības vai nav, kā to līdzīgi nosaka par auto OCTA apdrošināšanu. Policijai taču ir pieejamas visas datu bāzes.

Tā vietā katrus 10 gadus tiek trenkāti visi Latvijas autovadītāji uz CSDD no visiem Latvijas nostūriem, lai darītu darbu, kas pēc būtības ir jau no pagājušā gadsimta.

Šodien, 2.05.2024, centos izbaudīt saulaino braucienu no Rīgas uz Latgali un atpakaļ (278 + 278 km) + ceļš uz Daugavpili un atpakaļ (69 + 70 km)... kopā 696 km, lai Latvijas austrumu pierobežas pensionārs varētu atkal būt mobils un savas sadzīviskās lietas var nokārtot bez sociālā dienesta palīdzības, lieki netērējot pašvaldību budžetu.

Ja es būtu politiķis, tad es pievērstu daudz lielāku uzmanību tiem, Latvijas iedzīvotājiem, kuri vēl dzīvo un rūpējas, lai mūsu zeme pie Krievijas un Baltkrievijas robežas sauktos par Latviju. Latvijas pierobežas iedzīvotājus būtu maksimāli jāatbrīvo no vairākiem nodokļiem/nodevām un jāsubsidē degviela, kā tas ir dažās citās Eiropas Savienības valstīs, lai vietējiem cilvēkiem ir prieks dzīvot un kopā ar mazbērniem var cerīgi skatīties Latvijas nākotnē.

Paldies Europcar Latvija par mobilitāti un CSDD Daugavpils nodaļas darbiniekiem par laipno apkalpošanu... tētis to novērtēja 🙂

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atklāj Gulbeni ar elektrovilcieniņu! Gulbenes novada TIC
Atklāj un iepazīsti skaistās ziemeļaustrumu Vidzemes parku un dārzu pilsētas Gulbenes un tās iedzīvotāju stāstu cauri laiku lokiem! | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 08.06.2024 - 17.06.2024 Ukrainas Nac. akadēmiskais vīru koris Tukuma TIC
17. jūnijā savu Latvijas tūri ar koncertu Tukumā noslēgs Ukrainas Nacionālais akadēmiskais vīru un zēnu koris DUDARYK no Ļvivas. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 14.06.2024 - 21.06.2024 Lai skan bugi BURZMĀ Burzma
70. un 80. gadu latviešu hīti pie manis! Ieskandini saulgriežus virs Vecrīgas jumtiem, kad vēl, ja ne tagad? Gaidām Tevi 21.jūnijā jau 19.00! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.06.2024 - 22.06.2024 Jaunpils LĪGO KAUSS MOTOKROSĀ Tukuma TIC
22. jūnijā 6. Jaunpils "Līgo Kauss" Motokrosā, ar ļoti spēcīgu dalībnieku sastāvu un daudz vērtīgām balvām skatītājiem. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.58204985sec.