Lidsabiedrību triki enerģijas taupīšanā ir pārsteidzoši [1]

Enerģētisko resursu dārdzība ir rosinājusi lidsabiedrības uz dažādām taupības akcijām. Dažas no tām ir pat kuriozas un smieklīgas, taču tās rada ietaupījumus.

Daudzas lidsabiedrības ir samazinājušas lidojumu intensitāti un galamērķu skaitu. Lai segtu pieaugošās izmaksas, aviokompānijas ir ieviesušās degvielas piemaksas pasažieriem. Piemēram, vācu lidsabiedrība Lufthansa pieprasa no pasažieriem vidējos attālumos no 3 līdz 25 eiro, bet tālos līdz 92 eiro par lidojuma biļeti.

Daudzas lidsabiedrības ir izveidojušas speciālas nodaļas, kas nodarbojas tikai ar resursu menedžmentu un to taupību. Viņu pārziņā ir tehnika, apkope, lidmašīnas kabīnu iekārtojums, lai gala rezultātā ietaupītu degvielu. Piemēram, otrā lielākā ASV lidsabiedrība Delta Air Lines ievieš vieglākus sēdekļus un ietaupa uz katru sēdekli 2,5 kg. American Airline iegadājās 9 kg vieglākus servisa ratus, bet Northwest vēlējās piedāvāt pasažieriem dzērienus plastmasas bundžās, taču pasažieri to neatbalstīja.

Lidsabiedrība Japan Airlines biznesa klasē ieviesa citus traukus un ietaupīja 20% svara.

China Southern ir aprēķinājusi, ka uz katru pasažieri ir 450 gramu dažādu krāmu (segas, spilveni, žurnāli), kas rada lidsabiedrībai papildus izmaksas katru dienu 120 tonnu degvielas.

US Airways ir atteikusies no čipsiem un zemesriekstiem, bet Southwest Airlines liek iegādāties pasažieriem otru biļeti, ja to svars ir pārāk liels un ķermenis nevar ievietoties vienā sēdeklī.

Interesants piedāvājums ir China Southern, kura lūdz pasažierus aiziet uz tualeti pirms iekāpšanas lidmašīnā un atbrīvoties no monētu sīknaudas. Arī vācu lidsabiedrības nepilda ūdens tvertnes pilnas, bet gan faktisko lielumu, kas tiek iztērēts lidojot.

Lidsabiedrībām degvielas izdevumi ir ļoti augsti, piemēram, Luftansa pagājušajā 2007. gadā iztērēja 3,9 miljardus eiro degvielas iegādei un šī gada prognoze ir 5,7 miljardi. Agrākajos laikos lidmašīnu piloti nēsāja līdzi smagas lidojuma grāmatas, kartes un noteikumu blokus, bet tagad tas viss ir digitalizēts un ietaupījums gadā ir 11 000 tonnas degvielas. Lidmašīnu turbīnas tagad tiek biežāk tīrītas katru dienu un tādā veidā Lufthansa ietaupa 8 000 litrus degvielas ik dienu.

Dažas lidsabiedrības, piemēram, Brussels Airlines ir sākušās lēnāk lidot, kas dod būtisku ietaupījumu degvielā. Modernākas lidmašīnas patērē mazāk degvielas, tāpēc tagad aviokompānijas cenšas atbrīvoties no vecām lidmašīnām, piemēram, DC-9, DC-10 un MD-80, lai iegādātos Airbus A330 vai Airbus A319.

Lidsabiedrības tagad rūpīgi pēta degvielas cenas katrā lidostā. Zemo izmaksu lidsabiedrība Ryanair ir ieviesusi maksu par bagāžu un šo pieredzi pārņem arī citas lidsabiedrības.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 janis 01/14/2010 23:21 wattson

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Agrās rezervēšanas piedāvājumi! Estravel Latvia
Ieplānojiet atvaļinājumu eksotiskā galamērķī - uzsildiet ziemu! | Skatīt vairāk
no 619 EUR
Grand Voyage - Garie kruīzi rudenī Estravel Latvia
Eiropas ostas - Salas - Brazīlijas pilsētas - Maiami... Garo kruīzu piemēri šim rudenim. // no 14 naktīm | Skatīt vairāk
no 847 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 30.06.2024 - 07.07.2024 Koncertuzvedums “Atgriežamies Latgolā” Valmieras novada Tūrisma pārvalde
6.jūlijā plkst. 20.00 aicinām uz Dikļiem, Neikenkalna dabas koncertzāli, kur notiks koncertuzvedums “Atgriežamies Latgolā”! | Skatīt vairāk
no 18 EUR
Latvijas čempionāts vieglatlētikā Valmieras novada Tūrisma pārvalde
29. un 30. jūnijā Jāņa Daliņa stadionā norisināsies Latvijas čempionāts vieglatlētikā, kura programmā iekļauta septiņcīņa un desmitcīņa. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com