Eksperti: „Concordia” kapteiņa trīs liktenīgās kļūdas

Rostokas kuģniecības eksperti stimulatorā analizējuši janvārī pie Džiljo salas krastiem Toskānā, Itālijā avarējušā kruīzu kuģa Costa Concordia brauciena pēdējās minūtes pirms katastrofas un pierādījuši kuģa kapteiņa melus.

Vārnemindes (Warnemünde) ostas teritorijā netālu no Rostokas atrodas Vismāras augstskolas Jūras simulāciju centrs (Maritimes Simulationszentrum Warnemünde (MSCW)) –unikāls šāda veida kuģniecības stimulators, kas ļauj virtuālu jūras braucienu izbaudīt gandrīz kā īstu. Tajā iespējams vienlaikus simulēt gan kuģa tehnisko darbību, gan navigācijas nianses, ļaujot jaunajiem jūrniekiem trenēt iemaņas, kas palīdz izvairīties no tādiem starpgadījumiem kā janvāra avārija Itālijas piekrastē.

Vācu eksperti ar datorsimulācijas palīdzību analizējuši Costa Concordia nelaimīgā brauciena pēdējās minūtes un nonākuši pie interesantiem secinājumiem. Kapteiņa Sketino pirmā lielākā kļūda bijusi pārāk tuvā piebraukšana salas piekrastei, kas arī vēja un straumju ietekmē izraisīja sadursmi ar rifu. Otrā kļūda pēc vācu ekspertu domām ir tā, ka savlaicīgi netika noslēgti aizvari starp atsevišķiem kuģa zemūdens nodalījumiem, līdz ar to ūdens no bojātās vietas varēja brīvi ieplūst kuģa tālākajās tilpnēs: „Tilpnes citu no citas var noslēgt 60 sekunžu laikā, bet lai to izdarītu, vispirms ir jānospiež taustiņš”, ar zināmu rūgtas ironijas devu komentējuši speciālisti. Tomēr pati lielākā Sketino kļūda bijusi tūlītēja ģenerāltrauksmes neizziņošana, - ja pasažieri uz savākšanās punktiem un glābšanas laivām būtu devušies šajā brīdī, būtu izdevies izglābt ievērojami vairāk cilvēku: „Kad kuģis jau sasvēries par 20 grādiem, nav vairs iespējams nolaist ūdenī glābšanas laivas”.

Sketino izmeklēšanas laikā taisnojies, ka avārijas signalizāciju nav iedarbinājis, jo negribējis izraisīt paniku uz borta. Pētījumi gan pierāda, ka tikai viens līdz trīs procenti pasažieru uz avārijas signalizāciju reaģē paniski.

Lai gan, sekojot pasaules ziņām, šķiet, ka nelaimes gadījumu skaits uz jūras arvien pieaug, kuģošana joprojām ir drošākais ceļošanas veids, apgalvo Rostokas speciālisti. Vidējie statistiskie rādītāji liecina, ka gada laikā kuģu katastrofās vidēji iet bojā mazāk nekā 100 cilvēki. Statistika ir nepielūdzama, uzskata vācieši, - lai ietu bojā kuģa katastrofā, cilvēkam statistiski būtu jādodas 164 tūkstošos kruīza braucienos. Tomēr vienlaikus viņi brīdina par kādu citu aspektu: risks iet bojā kuģa katastrofā nepieaug lineāri, bet eksponenciāli atkarībā no pasažieru skaita. Tātad, jo lielāks kuģis, jo lielāks statistiski ir nāvējošas avārijas risks.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Taizemes kulinārā pieredze! Estravel Latvia
Labākai dzīvei, enerģijai un aizraujošam piedzīvojumam - Īpašas tūres un kulinārijas meistarklases Taizemē! | Skatīt vairāk
no 363 EUR
Grand Voyage - Garie kruīzi rudenī Estravel Latvia
Eiropas ostas - Salas - Brazīlijas pilsētas - Maiami... Garo kruīzu piemēri šim rudenim. // no 14 naktīm | Skatīt vairāk
no 847 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 02.07.2024 - 07.07.2024 Ķēniņa Tālivalža svētki Trikātā Valmieras novada Tūrisma pārvalde
6.jūlijā no pl.11.00 aicinām uz Ķēniņa Tālivalža svētkiem Trikātā, kas būs piepildīti ar viduslaiku tematiskām un sportiskām aktivitātēm. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.06.2024 - 08.07.2024 Valmiermuižas etnomūzikas festivāls Valmieras novada Tūrisma pārvalde
Ieplāno vērienīgāko etnomūzikas notikumu Latvijā, lai jau 2024. gada 6. un 7. jūlijā atkal satiktos Valmiermuižā! | Skatīt vairāk
no 20 EUR
Uzņēmumi


Novatours
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com