Autors: Ilze Salna
Avots: BalticTravelnews.com/Welt.de
Degvielas piemaksas, maksa par bagāžu un nemitīgi augošas lidostu nodevas – daudziem varētu rasties priekšstats, ka lidošana kļūst arvien dārgāka. Tomēr izrādās, ka tā tas nav, ja salīdzinām tālo lidojumu cenas mūsdienās un pirms ceturtdaļgadsimta.
Vācijas ceļojumu žurnāls Reise & Preise („Ceļojumi un cenas”) salīdzinājis regulāro lidojumu cenas tālajos maršrutos šodien un pirms 25 gadiem, un rezultāts ir pārsteidzošs. Mūsdienās lidot ir kļuvis ievērojami lētāk. Vēl pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados doties starpkontinentālā lidojumā, lai pavadītu atvaļinājumu, bija izņēmums, ko varēja atļauties tikai nedaudzi rietumeiropieši.
Tikai daži piemēri: lidojuma biļete no Vācijas uz Dienvidāfriku 1987. gadā izmaksāja 1880 Vācijas markas jeb, pārrēķinot – 961 eiro. Šodien biļeti uz Johannesburgu var iegādāties par 635 eiro, tātad par 34 procentiem lētāk nekā toreiz.
Lai aizlidotu uz Tokiju, eiropietim nācās šķirtiem no 1074 eiro, šodien šāds lidojums izmaksā ap 800 eiro, kas ir par 26 procentiem lētāk. Biļešu cena no Vācijas uz Ķīnas galvaspilsētu Pekinu kritusies par 32 procentiem (no 849 eiro uz 580 eiro).
Vēl viens interesants salīdzinājums: lidojumu cenas kritušās par vidēji 30 procentiem, savukārt degvielas cenas pasaulē šai pašā laikā pieaugušas par 450 procentiem!
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.