Kā rodas zaudējumi lidsabiedrībām: «airBaltic» pirms pandēmijas un tagad

Visā pasaulē lidsabiedrības sūdzas par katastrofāliem zaudējumiem, samazina floti un darbinieku skaitu, un pauž cerību, ka varbūt izdosies izdzīvot… Latvijas Nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” gan var nedaudz atviegloti uzelpot, jo valsts lidsabiedrības pamatkapitālā ieguldīja 250 miljonus eiro.

Tiesa gan, “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss paudis, ka lidsabiedrība varētu atkal vērsties pie valdības pēc atbalsta, ja situācija aviācijas nozarē neuzlabosies arī nākamajā pavasarī. Bet līdzšinējie miljoni galvenokārt izmantoti ar Covid-19 saistītās situācijas zaudējumu segšanai un izmaksājot kompensācijas atlaistajiem darbiniekiem.

Bija 38 lidmašīnas, tagad 23

Kā mainījās “airBaltic” pandēmijas laikā? “Latvijas lidsabiedrības airBaltic floti 2020. gada sākumā veidoja 38 lidmašīnas: 22 Airbus A220-300, 4 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen. Pavasarī, pārskatot uzņēmuma biznesa plānu, tika lemts savlaicīgāk pāriet uz vienotu Airbus A220-300 lidmašīnu floti. Šobrīd uzņēmuma flotē ir 23 Airbus A220-300 lidmašīnas,” Travelnews.lv vēsta lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Lidmašīnu izmantojums

Laika posmā no 2020. gada marta līdz maijam 62 dienas airBaltic nebija iespējams veikt regulāros lidojumus. Uzņēmums izmantoja vien dažas lidmašīnas, lai veiktu repatriācijas lidojumus un atsevišķus kravas lidojumus, kas uz Latviju nogādāja nepieciešamās sejas maskas un respiratorus.

“18. maijā airBaltic pamazām atsāka regulāros pārvadājumus, sākotnēji piedāvājot lidojumus uz vien dažiem nozīmīgākajiem galamērķiem un ar katru turpmāko nedēļu pakāpeniski atjaunojot lidojumus uz papildu galamērķiem. Jūlija mēnesī jau visas 23 uzņēmuma rīcībā esošās lidmašīnas veica komerciālos lidojumus. Jau vasaras nogalē, kad Eiropas valstīs atjaunojās dažādi ceļojumu ierobežojumi un samazinājās pasažieru pieprasījums, lidsabiedrība pārskatīja maršrutu tīklu un lidojumu skaitu. Šobrīd regulāri tiek izmantotas vien sešas lidmašīnas,” vēsta Briede.

Cik izmaksā lidmašīnu dīkstāve?

“Flotes dīkstāves izmaksas galvenokārt veido lidmašīnu īres maksājumi, regulāru tehnisko apkopju un pārbaužu izmaksas. Eiropas aviācijas tirgum raksturīgās augstās konkurences dēļ konkrētas izmaksas uzņēmums nevar atklāt,” pauž Briede.

Lidsabiedrības darbinieki

2020. gada sākumā airBaltic nodarbināja vairāk nekā 1 700 darbinieku. Pašlaik airBaltic komandu veido vairāk nekā 1 000 darbinieku.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 04.07.2025 - 12.07.2025 Senās mūzikas festivāls 12.-13.jūlijā! Bauskas TIC
Apskati un izvēlies, Senās mūzikas festivāla koncertu apmeklēsi Tu! | Skatīt vairāk
Latvija
Dārza svētki Jaunmoku pilī Tukuma TIC
Kā ik gadu - košs, ziedošs, idillisks vasaras pilnbrieds! Amatnieku tirdziņš, koncerts, ekskursijas. Tas viss Jaunmoku pilī! | Skatīt vairāk
Slepeni kodolīgs piedzīvojums  Alūksnes TIC
19. jūlijā plkst.14.00-17.00 bijušajā raķešu bāzē Zeltiņos- notikums ģimenēm ar bērniem un jauniešiem. Pasākums bez dalības maksas. | Skatīt vairāk
Naktsmītnes Tavām brīvdienām EnterGauja
Gaujas Nacionālajā parkā: no dabas ieskautiem kempingiem līdz brīvdienu mājām, no elegantām viesnīcām līdz karaliskām pilīm, muižām | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


airBaltic
,

Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com