Aivars Mackevičs: Viedoklis par CSDD un ne tikai...

Aivars Mackevičs, Travelnews.lv direktors: 4.maija kontekstā vēlos aktualizēt uzmanību uz Latvijas iedzīvotāju ikdienu Latvijas austrumu pierobežā. Visi būs dzirdējuši par banku, skolu, slimnīcu, pasta un citu valsts atbildības iestāžu slēgšanu vai pārcelšanu uz lielākiem administrācijas centriem. Vienlaikus intensīvi tiek diskutēts par digitālajām un mākslīgā intelekta iespējām.

Jau otro reizi pēdējo 20 gadu laikā ekstra braucu no Rīgas uz Latgali, lai palīdzētu tēvam atjaunot autovadītāja apliecību, ko iespējams izdarīt tikai Daugavpilī vai Rēzeknē. Rīdziniekam vai daugavpilietim tas ir dažu minūšu vai pāris tramvaja pieturu darbs. Cilvēkiem, kuri dzīvo Latvijas pierobežā, tas ir izaicinājums... manā gadījumā 70 km turp un 70 km atpakaļ. Tā kā mans tēvs pēdējos 20 gadus pārvietojas ar auto tikai Krāslavas novada ietvaros, tad tālāks brauciens ir jau izaicinājums un tas ceļu satiksmes drošības dēļ netiek akceptēts.

Tas ir saprotams, jo daudzi autovadītāji nevēlas braukt Londonas, Ņujorkas vai Rīgas ceļu satiksmē.
Manuprāt, šajā situācijā esam iepalikuši pasaules tehnoloģiskā attīstībā, jo daudzās valstīs vairs nav fiziskas autovadītāja apliecības, bet gan digitālas vai arī tiek praktizēti abi varianti.

Es ar kurjeru varu pasūtīt e-paraksta komplektu vai Igaunijā digitālā veidā nodibināt uzņēmumu, bet te nevaru pasūtīt autovadītāja apliecību, proti, atjaunot. Identitātes noskaidrošanai var taču izmantot e-parakstu, bet bildi var paņemt no pēdējās pases vai ID kartes izdrukas. Risinājumi var būt 100 un viens. Galvenais dokuments ir Latvijas Republikas pase vai ID karte un uz tā pamata jebkurš policists var identificēt... vai Latvijas iedzīvotājam ir autovadītāja tiesības vai nav, kā to līdzīgi nosaka par auto OCTA apdrošināšanu. Policijai taču ir pieejamas visas datu bāzes.

Tā vietā katrus 10 gadus tiek trenkāti visi Latvijas autovadītāji uz CSDD no visiem Latvijas nostūriem, lai darītu darbu, kas pēc būtības ir jau no pagājušā gadsimta.

Šodien, 2.05.2024, centos izbaudīt saulaino braucienu no Rīgas uz Latgali un atpakaļ (278 + 278 km) + ceļš uz Daugavpili un atpakaļ (69 + 70 km)... kopā 696 km, lai Latvijas austrumu pierobežas pensionārs varētu atkal būt mobils un savas sadzīviskās lietas var nokārtot bez sociālā dienesta palīdzības, lieki netērējot pašvaldību budžetu.

Ja es būtu politiķis, tad es pievērstu daudz lielāku uzmanību tiem, Latvijas iedzīvotājiem, kuri vēl dzīvo un rūpējas, lai mūsu zeme pie Krievijas un Baltkrievijas robežas sauktos par Latviju. Latvijas pierobežas iedzīvotājus būtu maksimāli jāatbrīvo no vairākiem nodokļiem/nodevām un jāsubsidē degviela, kā tas ir dažās citās Eiropas Savienības valstīs, lai vietējiem cilvēkiem ir prieks dzīvot un kopā ar mazbērniem var cerīgi skatīties Latvijas nākotnē.

Paldies Europcar Latvija par mobilitāti un CSDD Daugavpils nodaļas darbiniekiem par laipno apkalpošanu... tētis to novērtēja 🙂

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Apceļo pilis un muižas - ĀRDAVAS MUIŽA Preiļu novada TIC
Jau 25 gadus Latvijas Piļu un muižu asociācija gādā par kultūrvēsturisko muižu iekļaušanos tūrisma galamērķos. Šoreiz Preiļu novadu akcijā | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 01.07.2025 - 09.07.2025 "Nakts -  Old Believers Apartamentos" Rēzeknes pilsētas TIC
Vecticībnieku naktsmītne Rēzeknē, mājīga vēsture, ērtības blakus Svētā Nikolaja lūgšanu namam; privātas ekskursijas un autentiska pieredze. | Skatīt vairāk
Vai zini, kā top tava kafijas tasīte? Rēzeknes pilsētas TIC
Vai zini, kā top izcila kafija? Nāc uz KUUP meistarklasi Rēzeknē – iepazīsi grauzdēšanu, degustēsi kafiju un atklāsi tās ceļu no pupiņas līdz | Skatīt vairāk
✈️ TENERIFE, ĒĢIPTE & AAE  Coral Travel Latvia
Šķiet, ka karstā vasara ir vēl tālu? Mēs zinām vietu, kur tā ir cauru gadu! Īpašs piedāvajums ceļojumiem rudens/ziemas sezonā! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com