Pētījums: šogad cilvēki uz Ziemassvētkiem mēģinās taupīt

Jaunākais EY patērētāju svētku sezonas uzvedības tendenču pētījums atklāj, ka 69% cilvēku šogad plāno iepirkties izpārdošanās, piemēram tā saucamajās “Singles Day” vai “Melnās piektdienas” akcijās. Tomēr 64% apšauba atlaižu/akciju patieso vērtību un 58% secina, ka preces, kuras viņi vēlas, nav iekļautas akcijā.

Tāpat pētījums arī parāda, ka cilvēki visā pasaulē mēģinās taupīt dažādos veidos, piemēram, 78% centīsies samazināt ēdiena daudzumu, kas pēc svētkiem paliek pāri, 49% savukārt taupīs elektrību un nedegs papildu gaismas svētku laikā, bet 40% plāno rīkot mazākas svinības kā parasti, lai taupītu izmaksas.

Interesanti, ka šie rādītāji dažādos pasaules reģionos atšķiras tikai nebūtiski, kas norāda uz kopēju taupības tendenci šajā svētku sezonā.

EY pētījums arī atklāj, ka pasaulē kopumā 38% cilvēku jau ir sākuši veikt savus svētku pirkumus, kamēr 37% plāno to darīt novembrī, lai pagūtu dāvanas saņemt pirms svētkiem. Atbilstoši EY pētījumam, tikai 15% patērētāju pirkumus atliek uz decembri. Savukārt, katrs desmitais pētījuma respondents atzīst, ka nekādus svētku pirkumus veikt neplāno.

“Dzīves dārdzības spiediens pēdējos gados ir atstājis iespaidu, taču mūsu pētījuma galvenais secinājums nav pesimistisks un mēs varam redzēt, ka cilvēki faktiski visā pasaulē svētkus joprojām svinēs un joprojām pirks dāvanas, tikai darīs to arvien pārdomātāk. Cilvēki savu rocību vēlas iztērēt gudri un meklē vērtību – šī ir tendence, kas ir jāņem vērā veikaliem un uzņēmumiem arī Latvijā,” saka Zane Caune, EY Latvija Partnere.

Jāatzīmē, ka finanšu uzvedība svētku laikā atšķiras starp cilvēkiem ar bērniem un tiem, kuriem bērnu nav. Piemēram, katrs otrais pētījuma dalībnieks, kuram ir bērni, norāda, ka viņu uztrauc, vai būs iespējams atļauties svētku tēriņus. Šis satraukums ir mazāks cilvēkiem bez bērniem, bet tas joprojām ir būtisks – to norāda 40% cilvēku. 43% cilvēku, kuriem nav bērnu norāda, ka svētku pirkumiem ir veikuši uzkrājumus, bet tie, kuriem ir bērni, uzkrājumus svētkiem ir veikuši daudz biežāk – 57% gadījumu. Tāpat arī 49% patērētāju ar bērniem plāno veikt pirkumus, izmantojot kredītus vai kredītkartes, bet to darīs tikai 34% to pircēju, kuriem nav bērnu.

68% patērētāju pasaulē šogad svētku pirkumus joprojām izdarīs veikalos, taču pirkumu lēmumi un kanāli kļūst arvien sarežģītāki. Piemēram, dāvanu idejas 25% pircēju joprojām meklēs veikalos, taču 27% to darīs tieši interneta veikalos, un vēl 28% idejas iegūst no sociālo mediju satura.

Vērtējot paaudžu atšķirības, pārliecinošs vairākums jauniešu vecumā līdz 27 gadiem, jeb 78%, iegādāsies dāvanas paši sev, galvenokārt izvēloties apģērbus un aksesuārus, bet arī tehnoloģijas un dažādas “pieredzes” kā ceļojumus, muzeju un pasākumu apmeklējumus.

EY pētījums ir veikts šī gada septembrī un oktobrī, aptaujājot 13 tūkstošus patērētāju 19 valstīs, kas pārstāv visus pasaules reģionus. Pilns pētījuma saturs pieejams šeit.


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Līksnas muižas parks (Līksnas takas) TAKA
1999. gadā Līksnas parka teritorijā pagasta ļaudis izveidoja atpūtas taku, kura katru gadu tiek paplašināta. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 29.06.2025 - 12.07.2025 Itāļu šarms un viss iekļauts! Latvia Tours - Berga bazārs
Vairākas valstis vienā ceļojumā – katru dienu pamosties jaunā pilsētā! Ideāli visiem vecumiem – no mini kluba bērniem līdz spa un ekskursijām | Skatīt vairāk
no 550.00 EUR
Stilīgs jumta terases restorāns un bārs! Stage 22
Rīgas 5 zvaigžņu viesnīcas «Grand Hotel Kempinski Riga» restorāna «Stage 22» apmeklētāji savas maltītes un izcilos kokteiļus var baudīt arī | Skatīt vairāk
Jezupovas (Juzefovas) parks TAKA
Jezupovas (Juzefovas) parks ir veidots 19. gadsimtā holandiešu stilā, mūsdienās ir saglabājusies tikai neliela daļa no muižas parka. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com