Ceļš uz ilgtspējīgu mobilitāti: hibrīdauto uzturēšanas nosacījumi

Pēdējos gados hibrīdauto ir kļuvuši ļoti populāri – kopš 2020. gada to skaits Latvijā pieaudzis par aptuveni 4 reizēm. Hibrīdautomašīnu plusi ir vairāki: tās ir uzticamas, tām nav nepieciešama sarežģīta apkope, ievērojami mazāks degvielas patēriņš un tās dēvē par ilgtspējīgām. Taču lieku reizi nenāk par ļaunu atgādināt, ka hibrīdie iekšdedzes dzinēji ir ārkārtīgi izvēlīgi pret motoreļļu. Ko ņemt vērā, izvēloties piemēroto?

Hibrīdauto priekšrocības un trūkumi

Nenoliedzami hibrīdauto izvēle atstāj pozitīvu ietekmi uz gaisa kvalitāti, jo, pārvietojoties “uz elektrības”, tiek samazinātas CO2 emisijas un pilsētvides gaisa kvalitāte kļūst kvalitatīvāka.  Īpaši tas ir izjūtams sastrēgumstundu laikā.

Tomēr, neraugoties uz visām pozitīvajām iezīmēm, hibrīdauto saskaras ar izaicinājumiem, īpaši ziemas laikā. Bieža iekšdedzes dzinēja pārslēgšanās un apstāšanās var novest pie tā, ka dzinējam nav pietiekami daudz laika uzsilt un sasniegt optimālo darba temperatūru. Pilnajos hibrīdos un vēl jo vairāk plug-in hibrīdos šo problēmu vēl vairāk saasina tas, ka dzinējs strauji sasniedz apgriezienus pilnīgi auksts. Tas notiek tad, kad automobilis izbrauc no stāvvietas elektriskā režīmā, iekļaujas satiksmē un iekšdedzes dzinējs "ieslēdzas" tikai 50-60 km/h ātrumā. Tāpat arī pēkšņa dzinēja izslēgšanās var nodarīt kaitējumu. Jāatceras, ka daži hibrīddzinēji ir ar turbokompresoru, un šāda agregāta, kas darbojas ar 3-4 tūkstošiem apgriezienu minūtē, pēkšņa izslēgšana noslogo turbokompresora gultni.

Kādu motoreļļu izvēlēties, lai izvēlētais hibrīds uzticami kalpotu?

Galvenā motoreļļas funkcija hibrīdauto gadījumā ir iekšdedzes dzinēja aizsargāšana, kas hibrīda sistēmā darbojas ļoti specifiskos un nelabvēlīgos apstākļos. Piemēram, pilsētvidē hibrīda motors tiek pakļauts svārstībām, ko rada  nepārtrauktā noslāpšana un atkārtota ieslēgšanās (start&stop sistēmas dēļ). Paātrinājuma laikā, kad pēc iedarbināšanas ir lielāka nepieciešamība pēc jaudas, tas nekavējoties tiek pakļauts augstiem apgriezieniem, kas nozīmē, ka motoreļļai tas nekavējoties jāieeļļo. Tieši šī iemesla dēļ, hibrīdam paredzētajām motoreļļām ir jābūt ar pietiekami zemu viskozitāti un efektīvu plūstamību. Šāda tipa dzinējiem 0W-20 viskozitātes eļļas tiek noteiktas kā standarts. Atsevišķos gadījumos nepieciešama 0W-8 viskozitātes motoreļļa.

TotalEnergies" vadošais eksperts Andrejs Hudžidzskis: “Ražotāja apstiprinājums vienmēr ir un paliks kā svarīgākais kvalitātes sertifikāts un vienīgais pareizais kritērijs eļļas izvēlei jaunajiem hibrīddzinējiem. Motoreļļu ražotāji hibrīdiem izmanto tehnoloģiski progresīvākos risinājumus un pretnodiluma piedevas, lai efektīvi aizsargātu dzinējus pie zemās darba temperatūras, turklāt motoreļļām ir attiecīgi zema viskozitāte un augsta plūstamība.”

Kopumā hibrīdauto ir tehnoloģiska inovācija, kas ved uz ilgtspējīgu un efektīvu braukšanas pieredzi. Jāatceras vien pareizi izvēlēties motoreļļu un citus tehniskos šķidrumus, ievērot ražotāja noteiktos parametrus,  lai mierīgu sirdi zinātu, ka auto ne tikai rūpēsies par vides kvalitāti, bet būs uzticams ilgtermiņā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Burtnieka Kausa izcīņa Ošu regatē 2024 Valmieras novada Tūrisma pārvalde
29. un 30. jūnijā Burtnieka centra laivu kanālā norisināsies tradicionālā Burtnieka Kausa izcīņa Ošu regatē 2024. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 26.06.2024 - 03.07.2024 Tet Rally Latvia Liepājas reģiona TIB
Tet Rally Latvia norisināsies no 18. līdz 21. jūlijam. Pasākums aptvers teritoriju no rallija pilsētas Liepājas līdz pat galvaspilsētai Rīgai. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 02.07.2024 - 09.07.2024 Tet Rally Latvia Liepājas reģiona TIB
Esi klātienē un vēro pasaules meistarīgākos rallija braucējus leģendārajos Kurzemes ātrumposmos cīņā par sekundēm un uzvaru! | Skatīt vairāk
Strūve nav skrūve! Madonas TIC
20. jūlijā ceļotāju diena Madonas novadā, jo šogad UNESCO Pasaules mantojumā iekļautajam Strūves ģeodēziskajam lokam 200 gadu, kopš mērījumu | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com