Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/airhelp.com
Pētnieki portāla AirHelp uzdevumā zem lupas paņēma 51
lidsabiedrību, lai noskaidrotu aviokompāniju reakciju uz lidojuma kavējuma
kompensācijām pasažieriem.
Lidojumu atcelšanas vai kavējuma gadījumos
pasažieriem ir tiesības uz kompensāciju. Piemēram, ja lidsabiedrība kavē
lidojumu ilgāk par 3 stundām, tad pasažierim ir tiesības uz 250 eiro lielu
naudas kompensāciju. Taču lielākos kavējumos kompensācija var sasniegt 600
eiro. Kompensāciju var pieprasīt trīs gadu ietvaros pēc lidojuma kavējuma vai
atcelšanas gadījuma.
Reklāma

Pēc AirHelp iegūtajiem datiem secināts, ka lidsabiedrības atsaka
kompensācijas 58 % gadījumu. Atlīdzības pasažieriem atsaka gan klasiskās lidsabiedrības, gan
zemo izmaksu lidsabiedrības («Ryanair» 98,4% un «Easyjet» 87,3%). Piemēram,
lidsabiedrības «Tunisair», spāņu «Vueling» vai «Bulgaria Air» kompensācijas atsaka
gandrīz 100%. Šveices lidsabiedrība «Swiss» atsaka 61% gadījumu, brīvdienu
lidsabiedrība «Edelweiss 64%, bet franču «Air France» 31% un «American Airlines»
27%.
Skatiet lidsabiedrību reitingu - www.airhelp.com/en/airhelp-score/airline-ranking/
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.