Eksperti: „Concordia” kapteiņa trīs liktenīgās kļūdas

Rostokas kuģniecības eksperti stimulatorā analizējuši janvārī pie Džiljo salas krastiem Toskānā, Itālijā avarējušā kruīzu kuģa Costa Concordia brauciena pēdējās minūtes pirms katastrofas un pierādījuši kuģa kapteiņa melus.

Vārnemindes (Warnemünde) ostas teritorijā netālu no Rostokas atrodas Vismāras augstskolas Jūras simulāciju centrs (Maritimes Simulationszentrum Warnemünde (MSCW)) –unikāls šāda veida kuģniecības stimulators, kas ļauj virtuālu jūras braucienu izbaudīt gandrīz kā īstu. Tajā iespējams vienlaikus simulēt gan kuģa tehnisko darbību, gan navigācijas nianses, ļaujot jaunajiem jūrniekiem trenēt iemaņas, kas palīdz izvairīties no tādiem starpgadījumiem kā janvāra avārija Itālijas piekrastē.

Vācu eksperti ar datorsimulācijas palīdzību analizējuši Costa Concordia nelaimīgā brauciena pēdējās minūtes un nonākuši pie interesantiem secinājumiem. Kapteiņa Sketino pirmā lielākā kļūda bijusi pārāk tuvā piebraukšana salas piekrastei, kas arī vēja un straumju ietekmē izraisīja sadursmi ar rifu. Otrā kļūda pēc vācu ekspertu domām ir tā, ka savlaicīgi netika noslēgti aizvari starp atsevišķiem kuģa zemūdens nodalījumiem, līdz ar to ūdens no bojātās vietas varēja brīvi ieplūst kuģa tālākajās tilpnēs: „Tilpnes citu no citas var noslēgt 60 sekunžu laikā, bet lai to izdarītu, vispirms ir jānospiež taustiņš”, ar zināmu rūgtas ironijas devu komentējuši speciālisti. Tomēr pati lielākā Sketino kļūda bijusi tūlītēja ģenerāltrauksmes neizziņošana, - ja pasažieri uz savākšanās punktiem un glābšanas laivām būtu devušies šajā brīdī, būtu izdevies izglābt ievērojami vairāk cilvēku: „Kad kuģis jau sasvēries par 20 grādiem, nav vairs iespējams nolaist ūdenī glābšanas laivas”.

Sketino izmeklēšanas laikā taisnojies, ka avārijas signalizāciju nav iedarbinājis, jo negribējis izraisīt paniku uz borta. Pētījumi gan pierāda, ka tikai viens līdz trīs procenti pasažieru uz avārijas signalizāciju reaģē paniski.

Lai gan, sekojot pasaules ziņām, šķiet, ka nelaimes gadījumu skaits uz jūras arvien pieaug, kuģošana joprojām ir drošākais ceļošanas veids, apgalvo Rostokas speciālisti. Vidējie statistiskie rādītāji liecina, ka gada laikā kuģu katastrofās vidēji iet bojā mazāk nekā 100 cilvēki. Statistika ir nepielūdzama, uzskata vācieši, - lai ietu bojā kuģa katastrofā, cilvēkam statistiski būtu jādodas 164 tūkstošos kruīza braucienos. Tomēr vienlaikus viņi brīdina par kādu citu aspektu: risks iet bojā kuģa katastrofā nepieaug lineāri, bet eksponenciāli atkarībā no pasažieru skaita. Tātad, jo lielāks kuģis, jo lielāks statistiski ir nāvējošas avārijas risks.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 30.05.2025 - 30.06.2025 Rīgas centrā atvērusies moderna klīnika Republikas laukuma klīnika
Moderna klīnika vietējiem iedzīvotājiem un ārvalstu ceļotājiem, kas nodrošina speciālistu konsultācijas apvienojumā ar USG un laboratoriskiem | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 19.06.2025 - 30.06.2025 Tava vasaras atpūta sākas šeit! Latvia Tours
Piedāvājumi jebkurām vēlmēm – no budžeta līdz luksusam, ar jebkāda veida ēdināšanu: tikai brokastis, brokastis + vakariņas vai “viss | Skatīt vairāk
no 366 EUR
Jaunsventes muižas parks TAKA
Jaunsventes muižas parks veidots 19. gadsimta beigās. Parka platība 5,22 ha un tajā aug 27 dažādas koku sugas. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 05.06.2025 - 01.07.2025 Jauns mēnesis - jaunas atlaides Estravel Latvia
Piedzīvojumu ceļojumu akcijas un ataides līdz pat 40% // Iepazīstiet pasauli kopā ar cilvēkiem no visas pasaules!! | Skatīt vairāk
no 367 EUR
Uzņēmumi


Novatours
,


WOOPS
,


AZA tours
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com