Vai pasažierim ir tiesības uz kompensāciju, ja lidsabiedrība izlej virsū karstu kafiju?

Eiropas Savienības Tiesa Luksemburgā ir noteikusi spriedumu, ka lidsabiedrība ir pilnā mēra atbildīga, ja lidmašīnā pasažieris bez savas vainas vai līdzdalības apdedzinās ar karstu kafiju vai citu dzērienu.

Tiesas spriedums saistās ar konkrētu gadījumu, kad jauna meitene lidoja ar lidsabiedrību «Niki» no Maljorkas uz Vīni un galdiņa novietotā kafija apgāzās un stipri applaucēja pasažieri. Stjuarte karsto kafiju padeva meitenes tēvam, kurš to novietoja uz saliekamā galdiņa. Kafijas tase sāka slīdēt pa galdu un apgāzās uz meitenes. Kafija tase, kas bija bez vāciņa, nenoskaidrotu apstākļu dēļ (galdiņa defekts vai lidmašīnas vibrācija) noslīdēja. Lidsabiedrība «Niki», kura tagad ir bankrotējusi, centās izvairīties no atbildības, taču tiesnesis savu lēmumu pamatoja, ka lidsabiedrība ir atbildīga par jebkuru pasažieru savainojumu lidmašīnā, ja tas nav noticis viņa vainas dēļ. Lidsabiedrība «Niki» nevarēja pierādīt tiesai, ka pasažieris šajā situācijā bija vainīgs.

Austrijas tiesai tagad ir jāizlemj kompensācijas lielums, kas pienākas meitenei.

Eiropas Savienības Tiesas lietas numurs ir C-532/18

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Agrās rezervācijas uz saulaino Ēģipti! Coral Travel Latvia
Atgādinām, ka turpinās agrās rezervācijas uz saulaino Ēģipti 🌴 Piedāvājam Jums Hurgadas kūrortu - vietu, kur tirkīzzilie ūdeņi satiekas ar | Skatīt vairāk
CHADA viesnīcas - Krabi un Ko Lanta Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, brokastis, 7 naktis viesnīcā un atpūtas piedāvājums // Piemērotas ģimenēm un pāriem mierpilnai atpūtai! | Skatīt vairāk
no 1330 EUR
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com