Foto: Pixabay.com StockSnap / 27560 images
Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/spiegel.de
Eiropas Savienības Tiesa Luksemburgā ir noteikusi
spriedumu, ka lidsabiedrība ir pilnā mēra atbildīga, ja lidmašīnā pasažieris bez
savas vainas vai līdzdalības apdedzinās ar karstu kafiju vai citu dzērienu.
Reklāma

Tiesas spriedums saistās ar konkrētu gadījumu, kad jauna
meitene lidoja ar lidsabiedrību «Niki» no Maljorkas uz Vīni un galdiņa
novietotā kafija apgāzās un stipri applaucēja pasažieri. Stjuarte karsto kafiju
padeva meitenes tēvam, kurš to novietoja uz saliekamā galdiņa. Kafijas tase
sāka slīdēt pa galdu un apgāzās uz meitenes. Kafija tase, kas bija bez vāciņa,
nenoskaidrotu apstākļu dēļ (galdiņa defekts vai lidmašīnas vibrācija) noslīdēja.
Lidsabiedrība «Niki», kura tagad ir bankrotējusi, centās izvairīties no
atbildības, taču tiesnesis savu lēmumu pamatoja, ka lidsabiedrība ir atbildīga
par jebkuru pasažieru savainojumu lidmašīnā, ja tas nav noticis viņa vainas
dēļ. Lidsabiedrība «Niki» nevarēja pierādīt tiesai, ka pasažieris šajā
situācijā bija vainīgs.
Austrijas tiesai tagad ir jāizlemj kompensācijas lielums, kas pienākas meitenei.
Eiropas Savienības Tiesas lietas numurs ir C-532/18
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.