Divstāvīgie busi atkal atgriežas Londonas ielās

Londonai tik tipiskie sarkanie divstāvīgie busi atkal atgriežas pilsētas ielās. Tie bija gandrīz vai izmiruši, bet tagad pa pilsētas ielām atkal brauks tradicionālā busa modernais līdzinieks. Arī šim omnibusam atbilstoši tradīcijām būs atvērtā platforma autobusa aizmugurē. Vecie AEC Routemaster autobusi tāpat kā melnie taksometri, Bigbens un Tauera tilts bija neatņemama pilsētas sastāvdaļa, bet 2005.gadā tos izņēma no sabiedriskā transporta aprites. Daži eksemplāri gan vēl brauca pa pilsētas ielām, kad tie bija noīrēti kādiem īpašiem pasākumiem, bet sabiedriskais transports izmantoja modernus, bet garlaicīgus autobusus.

Mazā šofera kabīne blakus motora pārsegam, divu cilvēku komanda - šoderis un biļešu pārdevējs, kā arī atvērtā platforma autobusa aizmugurē Londonas busus darīja īpašus un neatkārtojumus. Tāpēc Londonas galvaspilsētas pārvalde pirms četriem gadiem izsludināja dizaina konkursu, kuram būtu jāpalīdz atrast modernā autobusa moderns līdzinieks. Tas nu ir atrasts un 2012.gada 20.februārī pirmais "New Bus for London" dosies pilsētas ielās. Tas apkalpos 38.līniju. Līdz maijam pilsētas ielās jāparādās vēl astoņiem jaunajiem autobusiem. ”Tas ir vēl tikai ievads”, apgalvo Londonas pilsētas galva Boriss Džonsons. “Mana vīzija ir, ka vēlāk pilsētas ielās brauks vesels leģions šādu autobusu”.

Apaļīgie autobusi, kas sevī apvieno gan modernisma, gan retro stila iezīmes, ir atgādinājums par pagātni. Tāpat kā vēsturiskajiem busiem to aizmugurē ir vaļēja platforma. Teorētiski tā atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu no autobusa jebkurā pilsētas vietā. Pavisam autobusam ir trīs durvis. Atšķirībā no vecajiem modeļiem starp platformu un autobusa salonu ir ierīkotas durvis. Šoferis tās var atvērt no savas kabīnes. Platforma būs pieejama tikai tad, ja autobusā atradīsies arī konduktors, kura uzdevums ir nevis izsniegt biļetes, bet gan palīdzēt pasažieriem iekāpt autobusā caur vaļējo platformu. Biļetes pasažieri pērk pie šofera vai arī uzrāda savu mēneškarti. Tāpat pieejamas arī elektroniskās braukšanas kartes.

Jaunos divstāvīgos busus būvē Ziemeļīrijas fabrikā Wrightbus.  Pasažieru salonu apgaismo LED lampas un tajā darbojas klimata kontrole. Uz otro stāvu ved divas kāpnes. Pie centrālajām durvīm ir ierīkota rampa braucējiem ratiņkrēslos, ka var izbīdīt pēc vajadzības. Sarkanos busus darbina dzinējs, kas darbojas ar dīzeli un elektrību un tādēļ tas atbilst Londonas ekoloģiski orientētajai likumdošanai.

 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Oceania Cruises Luksus kruīziem 55%  Estravel Latvia
2025. un 2026. gada kruīzi // vairāk kā 90 piedāvājumi // atlaide līdz 55% // Pērc līdz 30.07. - vietu skaits par akcijas cenām ierobežots | Skatīt vairāk
no 2409 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 19.06.2025 - 21.06.2025 Vasaras saulgriežu tirdziņš Liepājas reģiona TIB
20. un 21. jūnijā Rožu laukumā gaidāms lielais Vasaras saulgriežu tirdziņš, kur varēs iegādāties dažādus labumus svētku galdam un dāvanām. | Skatīt vairāk
Stilīgs jumta terases restorāns un bārs! Stage 22
Rīgas 5 zvaigžņu viesnīcas «Grand Hotel Kempinski Riga» restorāna «Stage 22» apmeklētāji savas maltītes un izcilos kokteiļus var baudīt arī | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com