Cik lielā mērā spējam ietekmēt lidojuma drošību?

Pēdējā pusgada laikā notikušās aviokatastrofas vērsušas speciālistu uzmanību aviācijas drošības virzienā.

Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem, 2018. gads bijis diezgan traģisks aviācijas nozarē. Arī 2019. gada pirmie trīs mēneši bijuši salīdzinoši baisi. Portāls Independent uzskaitījis 2018. gada drūmo statistiku – maijā dzīvību zaudēja 112 cilvēki, īsi pēc lidmašīnas pacelšanās no Havanas lidostas Kubā. Martā bojā gāja 49 no 71 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, kas devās ceļā no Katmandu lidostas. Irānas iekšzemes lidojumā aviokatastrofā boja gāja 66 cilvēki, bet pirmā 2018. gada aviokatastrofa notika Krievijā, Maskavas dienvidos, kad bojā gāja 71 cilvēks.

Portāls Independent uzskaita bīstamākās aviosabiedrības un valstis, kurās visbiežāk notikušas aviokatastrofas

Par laimi, lidmašīnu katastrofas notiek salīdzinoši retāk, kā tas ir ar citiem pārvietošanās transportlīdzekļiem. Statistika norāda, ka dzīvojam drošākajā laikā, ja runa ir par komerciālajiem avioreisiem. Bet kopumā aviokompānijas tiek vērtētas pēc to drošības kritērijiem, un tos ir vērts analizēt.

Salīdzinoši biežāk aviokatastrofas notiek iekšzemes lidojumos, jo tajos, diemžēl, visai bieži tiek izmantoti vecāki lidmašīnu modeļi, kas pats par sevi nav risks, tomēr to apkopei visai bieži nepieciešami lieli finansiālie līdzekļi un pasaules nabadzīgākajām valstīm tie bieži vien neatrodas un ir grūti ievērot visus drošības standartus.

Eiropas Savienībai (ES) ir izveidots aizliegto aviokompāniju saraksts, kurām liegts šķērsot ES gaisa telpu, jo pastāv bažas par to drošības pārraudzību. Aizliegto lidsabiedrību sarakstā atrodamas Afganistānas, Angolas, Kongo, Kongo Demokrātiskās Republikas, Džibutijas, Ekvatoriālās Gvinejas, Eritrejas, Gabonas, Kirgizstānas, Libērijas, Lībijas, Nepālas, Santomes un Prinsipi, Sjerraleones un Sudānas valstu lidsabiedrības. Izņēmums ir viena aviokompānija no Angolas un divas – no Gabonas – tās, saskaņā ar stingriem ierobežojumiem un nosacījumiem drīkst šķērsot Eiropas Savienības gaisa telpu.

Īpašu problēmu dēļ Eiropas savienībā aizliegtas arī sešas citu valstu aviosabiedrības: Venecuēlas "Avior Airlines", Irānas "Aseman Airlines", Irākas "Airways", Surinamas "Blue Wing Airlines", Nigērijas "Med-View Airlines" un "Air Zimbabwe".

Kuras ir pasaulē drošākās lidsabiedrības?

Pēc statistikas datiem, lielākā daļa no drošāko aviokompāniju saraksta atrodas Lielbritānijā. Pēdējā aviokatastrofa, kurā tikusi iesaistīta kāda no Lielbritānijas lidsabiedrībām, bijusi Kegvēras nelaime pirms teju 30 gadiem. "British Airways" nav bijis neviens nelaimes gadījums kopš 1986. gada.

Ja jāmin lidsabiedrība, kuras pastāvēšanas vēsturē nav bijis neviens nāves gadījums, kas saistīts ar aviokatastrofu, līderis šajā ziņā ir "Ryanair", bet kā otra drošākā ir minēta aviokompānija "easyJet".

Kura ir drošākā sēdvieta lidmašīnā?

Viss, protams, atkarīgs no avārijas veida un taisnība ir tiem, kas saka – tāda drošākā vieta katastrofas gadījuma nemaz nepastāv. Un tomēr - izdzīvošanas iespējas palielina tas, ja pasažieris zina, kur iet un kā rīkoties avārijas gadījumā. Ja tuvākā izeja ir bloķēta, ir jāapzinās, kur ir nākamā tuvākā izeja. Pētnieki izpētījuši 17 nelaimes gadījumus, sākot no 1980. gada, analizējot pasažieru sēdvietu izvietojumapozīcijas. Viņi secinājuši, ka drošākās vietas ir lidmašīnas aizmugurē, sēdvietā, kas atrodas pa vidu starp loga un ejas sēdvietām. Tieši šajās vietās proborcionālibijuši vismazāk cietušo - 28 % .

Visaugstākais mirstības līmenis aviokatastrofās bijis tiem, kas sēdējuši pie lidmašīnas spārniem - tie ir 44 %. Tas, visticamāk, ir degvielas tvertņu eksplozijas dēļ.

Kā pašam vairot drošības sajūtu lidojuma laikā un novērst riskus avārijas rašanās gadījumos?

Noklausieties drošības instrukciju – pat ja to esat dzirdējuši jau neskaitāmas reizes un uzskatāt to par lieku formalitāti. Tomēr tā var glābt dzīvību. Instrukcija allaž izskaidro, kā rīkoties lidmašīnas avārijas gadījumā un ir vērts pievērst uzmanību ik sīkākajai detaļai.

Jau ziņojām, ka, Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) pieņēma lēmumu no 2019. gada 12. marta apturēt visu gaisa kuģu Boeing 737 MAX darbību Eiropā. Tieši šis ASV lidmašīnu ražotāja "Boeing" modelis traģiski avarēja Etiopijā un Indonēzijā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 04.12.2019 - 15.12.2019 Ziemassvētku tirdziņš Valmierā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
14. decembrī no plkst. 10:00 līdz 15:00 Valmieras Rātslaukumā norsināsies tradicionālais Ziemassvētku tirdziņš. | Skatīt vairāk
Latvija
Autobusu noma -  MB 1317 (33 sēdvietas) AP SAULI
Neliels autobuss ar lielu dvēseli un ievērojamu komfortu. Lieliski piemērots vidēja lieluma grupām gan tuviem, gan tāliem galamērķiem. | Skatīt vairāk
Višķu estrāde un stadions TAKA
Lieliska vieta dažādu sporta un korporatīvo pasākumu, nometņu, treniņu, koncertu, festivālu, baļļu, svētku un citu pasākumu organizēšanai. | Skatīt vairāk
Autobusu noma - MB 1223 (26 sēdvietas) AP SAULI
Vai esi paguvis ieplānot autobusa tūri kopā ar kolēģiem vai radu pulku? Piedāvājam mazu, bet ļoti ietilpīgu un ērtu autobusu ar 23 sēdvietām! | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.18717003sec.