15. maijs vēsturē: Tiek atklāts Maskavas metro

Krievijas galvaspilsētas Maskavas metro atsevišķas pieturas tiek uzskatītas par vienām no skaistākajām metro pieturām pasaulē, līdzīgu šarmu dodot visam pazemes transporta kanālam. Maskavas metro publikai tika atklāts 1935. gada 15.maijā.

Maskavas metro ir piektais noslogotākais metro tīkls pasaulē (atpaliekot tikai no četrām Āzijas megapolēm - Pekinas, Šanhajas, Seulas un Tokijas), to dienā vidēji izmanto vairāk nekā 7 miljoni pasažieru (rekords ir ap 15 miljoniem). Kopumā pilsētā ir vairāk nekā 210 metro staciju, no kurām liela daļa ir unikāli veidotas.

Ideja par pazemes transportu Maskavā radās jau 1902.gadā, taču tika noraidīta. Pēc aptuveni 30 gadiem, kad pilsētnieku skaits bija dubultojies, tika saprasts, ka metro vairs nav vēlme, bet gan nepieciešamība. Metro izbūvi uzticēja Ņikitam Hruščovam un Lazaram Kaganovičam, ar uzstādījumu uzcelt sistēmu, kas uzskatāmi demonstrētu sociālisma, strādnieku un zemnieku sasniegumus.

Komunistiskā partija noteica, ka metro būvēs visa valsts, tādēļ šim darbam mobilizēja strādniekus un strādnieces no visas Padomju Savienības. Viņiem palīdzēja Sarkanās armijas kareivji un vairāk nekā 13 000 Komunistiskās jaunatnes savienības biedru (komjauniešu). Komjaunieši brīvprātīgi strādāja savā brīvajā laikā, un viņu lielais ieguldījums tika godināts, nosaucot staciju to vārdā "Komsomoļskaja". Arī būvmateriāli pienāca no dažādām valsts daļām: sliedes no Kuzņecas tēraudlietuvēm, marmors no Urāla un Kaukāza, granīts no Karēlijas un Ukrainas.

Krievi metro cēla ļoti dziļi zemē, lai nepieciešamības gadījumā metro varētu izmantot kā bumbu patversmi. Kara laikā metro stacija "Majakovskaja", kas bija pabeigta tikai pirms trim gadiem, kļuva par Pretgaisa aizsardzības spēku štāba mītni. Pirms Sarkanās armijas došanās uz fronti šīs stacijas plašajā centrālajā zālē Staļins uzrunāja ģenerāļus un partijas aktīvistus. Metro kā patvertni izmantoja daudz cilvēku, ko pierāda fakts, ka Maskavas metro Otrā pasaules kara laikā piedzima 217 bērni.

Arī pēckara gados metro sistēma Maskavā turpināja strauji attīstīties un tas notiek vēl arvien. Metro milzīga priekšrocība ir tā finansiālā pieejamība (viens brauciens maksā aptuveni 70 eiro centus, bet 20 braucieni - 10 eiro (50 centus viens). Gada biļete maksā 255 eiro (20 eiro mēnesī).

Maskavas metro ir pieejams bezmaksas Wi-Fi.

Pāris no skaistākajām Maskavas metro stacijām ir:

  • "Kijevskaja"(«Киевская»).

  • "Elektrozavodskaja"(«Электрозаводская»).

  • "Majakovskaja"(«Маяковская»).

  • "Komsomoļskaja"(«Комсомольская»).

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Brīvdabas stāsti par Valmieru Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Vecpuišu parkā 27.jūlijā plkst.19.00–2.00 skanēs Valmieras Drāmas teātra aktieru ieskaņoti stāsti, dzeja, vēsturiski apraksti un teikas par | Skatīt vairāk
Latvija
VELOMARŠRUTS NR. 35 “DAUGAVAS LOKI”  TAKA
Izzinošs maršruts, kas ietver sevī gan arhitektūras pērles, gan unikālas dabas ainavas Daugavas augštecē, dabas parka "Daugavas loki teritorijā" | Skatīt vairāk
VELOMARŠRUTS NR. 35 “DAUGAVAS LOKI”  TAKA
Izzinošs maršruts, kas ietver sevī gan arhitektūras pērles, gan unikālas dabas ainavas Daugavas augštecē, dabas parka "Daugavas loki teritorijā" | Skatīt vairāk
Pasākumi Valmieras pusē Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Jūlijā aicinām apmeklēt kultūras,sporta un izziņas pasākumus Valmierā un apkārtējos novados. Ieskaties un brauc ciemos! | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.10015297sec.