Aivars Mackevičs: viltīgi darboņi uzpērk lētticīgos ar kruīzu braucieniem [5]

Ik pa brīdim Latvijā ienāk šaubīga rakstura ceļojumu kompānijas, kuras, izmantojot tīkla mārketingu, piedāvā kruīzu vai cita veida ceļojumus par salīdzinoši zemām cenām. Individuālās sarunās klients ar profesionāli sagatavotām prezentācijām tiek pārliecināts, ka ceļojuma aģentūras un citi starpnieki nopelna ļoti lielu naudu uz tūrista rēķina. Tāpēc viltīgie darboņi iestāsta lētticīgiem ceļotgribētājiem, ka par mazām naudām, piemēram, iemaksājot tikai 100 ASV dolārus mēnesī, pēc dažiem mēnešiem iemaksātā summa dubultojas un to vairs nesauc par ASV dolāriem, bet par ''kruīzu dolāriem''.

Pēc kāda laika vairāki desmiti aktīvāko pārdevēju no katras valsts tik tiešām nokļūst kādā speciāli sagatavotā kruīza braucienā, kur tiem tiek pasniegts grandiozs kompānijas komandas šovs. Visi centīgie viltus ceļojumu pārdevēji fotografējas un publicē sociālajos tīklos pārlaimīgas sejas. Pēc tam atgriežas dzimtenē un vēl ar lielāku entuziasmu pārdod apšaubāma rakstura kruīzu vai cita veida ceļojumus, piesaistot jaunus pārdevējus un veidojot piramīdas principa biznesu. Bieži vien šim šaubīgajam biznesam tiek piesaistītas sabiedrībā populāras personas, kuras jau lielākos apmēros cenšas apmuļķot sevi un citus.

Kad tiek sasniegta pārdošanas kulminācija, noslēpumainā tūrisma firma klusi pazūd no skatuves, bet aktīvie darboņi tikai plāta rokas un prezentācijas materiālus, kuru vērtība ir 0,00 eiro un liels negods piekrāpto cilvēku priekšā!

Ja tik tiešām tūrisma biznesā būtu tāda iespēja, ka kruīza ceļojumu var iegādāties par 1/3 no reāli tirgū esošās cenas, nedomāju, ka tūrisma profesionāļi gadu desmitiem sēdētu savos birojos un skrupulozi rēķinātu katru centu. Lai kļūtu par labu ceļojumu konsultantu, jāmācās ilgus gadus un pēc tam vēl smagā darbā jāiegūst pieredze. Bet te veiklie darboņi bez tūrisma izglītības un reālas pieredzes tūrisma biznesā piedāvā nereālus kruīzu ceļojumus par dažiem simtiem ASV dolāru, pārvēršot tos ar burvju mājienu ''kruīzu dolāros''.

Tūrisma biznesā esmu jau vairāk nekā 20 gadus un šādas krāpnieciskas kampaņas nākas piedzīvot vismaz katru trešo gadu. Beigu rezultāts visām ir vienāds - visiem glauni prezentētā kompānija pazūd kopā ar naudu. Krāpniecības shēmā iesaistīto personu gods un cieņa ir laupīta, ja tāda ir vispār bijusi. Daži no darboņiem tik tiešām ir arī mazliet paceļojuši un nopelnījuši, bet lielākā daļa jūtas, ka sapņu kuģis ir aizpeldējis garām, nemaz nepiestājot ostā.

Esiet uzmanīgi un neļaujiet sevi un citus piemuļķot tik lētticīgi!

Aivars Mackevičs, BalticTravelnews.com direktors

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 Inga 02/20/2020 18:08 Ļoti nekorekts un klaji apmelojošs raksts. Lasot šādas muļķības, vienmēr gribas jautāt-kam tas ir izdevīgi. Uzskatu to par ļoti negodīgu konkurenci no tūrfirmu puses, pie kam netiek nosaukta ne kompānija, ne krāpnieku vārdi, jo tad kompānija un cilvēki iesūdzētu tiesā par apmelojumiem. Te bez jebkāda pamata un pierādījumiem cilvēkos tiek sēta aizdomu un neuzticības sēkla. Saprotu, ka visi grib pelnīt, bet jebkurš cilvēks meklē, kur izdevīgāk viņam pašam. Pilnībā piekrītu Aleksejam un Anitai. Mēs ar vīru caur šo apmelotu kompāniju 4 reizes jau esam bijuši kruīzos tāpat kā vairāki simti citu Latvijas cilvēku un vairāki desmiti tūkstoši cilvēku no citām valstīm-gan bērnu, gan pensionāru ar visdažādākajiem ienākumiem, kas bauda šīs kolosālās kompānijas atlaižu programmas. Starp citu, apmēram 90% no bijušo padomju savienības valstu cilvēkiem uz kruīza kuģiem ir tikuši kruīza ceļojumos tieši caur šo starptautisko ceļotāju klubu, kurš rakstā tiek nomelnots. "Haļavas" šeit nav-raksta autori galīgi nav izpratuši partneru programmu un atlaižu politiku, bet te ir ļoti izdevīgi noteikumi jebkuram ceļot gribētājam. Šī starptautiskā kompānija ir ar visām licensēm, sertifikātiem Sellers of travel un tāpat kā Rīgas brīvosta uzņemta starptautiskajā asociācijā CLIA (Cruise lines international association), kurā ne tuvu ne katra firma tiek uzņemta. Kompānija pasaulē darbojas 4 gadus 180+ valstīs un nevienu nav ne apkrāpusi, nedz kāds nav aizbraucis ar atlaidēm kruīzā-visi, kas ir gribējuši, ir aizbraukuši savā izvēlētajā kruīzā. Ļoti skumji, ka Latvijas tūrfirmas apmelojot citus grib atgūt sev zaudējot klientus. Mīļie cilvēki-domājiet ar savu galvu un neuzķereties uz šādiem ne ar ko nepamatotiem rakstiem, vienmēr padomājot-kam tas ir izdevīgi! Iesaku tūrfirmām būt nevis šīs kompānijas pretiniekiem, bet padomāt par kopīgu sadarbību, lai visiem izdevīgi! Pastāvēs, kas mainīsies!

2 Anita 02/12/2020 23:04 Pilnīgi piekrītu Alekseja teiktajam. Arī man nav ne tūrisma izglītības, ne pieredze tūrisma biznesā, nejūtu vajadzību pēc tā. Arī es rezervēju sev ceļojumus patstāvīgi un tas man izmaksā kretni vien lētāk, nekā, ja to darītu caur tūrisma aģemtūrām, kurām ir tā saucamā izglītība tūrismā. Nedaudz absudri skan. Izklausās, ka Aivars vienkārši šobrīd baidās pazaudēt klientu loku, jo cilvēki arvien vairāk vēlas ceļot paši. Protams, ka tas grauj tūrisma aģentūru biznesu. Tā kā, cilvēki domājiet paši ar savām galvām un neļaujaties provokācijām.
Visparastākā antireklāma.

3 CeļojumuBode.lv 02/12/2020 22:22 Nepiekrītam Alekseja viedoklim. Mūsu piedāvājumā ir kruīzi par tām cenām, ko nosaka Costa, MSC un citas kruīzu kompānijas. Ir arī Karību kruīzs par 269 eur. Skat. https://www.celojumubode.lv/lv/kruizi
Protams, jārēķina klāt avio biļetes, viesnīca, vīza (ja nepieciešams). Mēs labprāt piedāvājam iegādāties arī tikai kruīzu par 269 eur un aviobiļetes meklēt pašiem, ja izdodas atrast izdevīgāku cenu. Kopējā cena var sanākt arī 1800 eur un vairāk, viss atkarīgs no datumiem un maršruta. Tāpat kā aviobiļetēm, arī kruīzu cenas uz dažādiem datumiem un maršrutiem ļoti atšķiras un šo cenu nosaka kuģa īpašnieks.

4 Aleksejs 02/12/2020 13:23 Ja nebūtu šī kompānija, par ko Aivars tik negatīvi atsaucās, es nekad neaizbrauktu kruīzā. Viņiem tiešām ir labi piedāvājumi. Un Aivaram tiešām nevajadzētu stāstīt par “ilgiem prakses un pieredzes gadiem”. Normāls cilvēks mierīgi pats var norezervēt ceļojumu un nopirkt biļetes lidmašīnai nepārmaksājot entiem starpniekiem, kurus Latvijā tik tiešām ir daudz. Divas nedēļas kruīzu es nopērku pa 250 euro + 140 euro tējas nauda. Par avio biļetēm 300 euro (Airbaltic, Level, Airbaltic), par mašīnas īri 50 euro, par viesnīcām 100. Var teikt trīs nedēļas kopā ar kruīzu pa Karību salām man izmaksājās ap 1000 euro. Latvijā tūrfirmas var piedāvāt Turciju, Grieķiju, Ēģipti par normālām cenām, pārējo tirgu viņi vienkārši nezin, jo nav tik liels pieprasījums (jo nav cilvēku). Es speciāli painteresējos par kruīza cenām “Ceļojuma bodē”. Man piedāvāja tikai vienu kruīzu no Barselonas, 7 dienas, 1800 euro vienam cilvēkam braucot divatā. To pašu es varu ieplānot pats zem 600 euro. Man tiešām ir liels prieks par cilvēkiem kas var mierīgi atļauties samaksāt 2-5 K par atvaļinājumu, diemžēl neesmu tāds, meklēju alternatīvas.
Bet ja nu kāds vēlas nodrošināt Aivaram skaisto un vieglo dzīvi – arī nav slikti, tā ir jūsu nauda.

5 Ollijs 02/11/2020 22:30 Starp citu šāda kompānija man liekas bij pārstāvēta arī BaltTour2020 laikā.

SADAļU ATBALSTA:

 
Uzņēmumi


Antario
,

Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::1.003685sec.