INTERVIJAS & PADOMI | Fakti

Aptauja: Modernās tehnoloģijas nemazina komandējumu biežumu

Moderno tehnoloģiju attīstība drīzāk nemazina vajadzību doties komandējumos, un 40% Latvijā strādājošo darījumu braucienos dodas vairāk nekā sešas reizes gadā jeb vismaz reizi divos mēnešos, liecina uzņēmumu fokusgrupas aptauja, ko organizēja ceļojumu aģentūra "Latvia Tours" sadarbībā ar "CV-Online Latvia".

Modernās tehnoloģijas strauji attīstās, ļaujot mūsdienu sabiedrībai gan komunicēt ar līdzcilvēkiem, gan arī vērot vai pat piedalīties noteiktos pasākumos pastarpināti. Tomēr, kā liecina aptaujas dati, lielākā daļa darbinieku - 45 % aptaujāto - nav novērojuši tendenci, ka tehnoloģiju attīstība ietekmētu vajadzību doties komandējumos. Desmitā aptaujāto daļa (10 %) par to ir pārliecināti. Savukārt 32 % aptaujāto par to nav tik droši, norādot, ka  tehnoloģiju attīstība drīzāk mazina komandējumu nepieciešamību, bet 13 % tam pilnībā piekrīt.

Kā rāda aptaujas rezultāti, 70 % aptaujāto arī atzīst, ka viņu pārstāvētajā uzņēmumā ir nozīmēta konkrēta persona, kas atbild par komandējumu organizēšanu, apliecinot, ka komandējumi ir būtiska uzņēmuma politikas daļa. Teju trešdaļa jeb 26 % respondentu norāda, ka komandējumos dodas vienu līdz trīs reizes gadā, tikpat daudz - trīs līdz sešas reizes gadā, bet 43 % - pat vairāk nekā sešas reizes gadā.

"Moderno tehnoloģiju ēras uzplaukuma laikā bija ļoti populāri izmantot tehnoloģiju sniegtās iespējas, piedaloties dažādos pasākumos darba vajadzībām attālināti. Tomēr ilgtermiņā uzņēmēju pieredze parādīja, ka bieži vien tikšanās klātienē ir daudz efektīgāka, un palīdz labāk izprast darījuma detaļas, kas ir ļoti svarīgi, lai pieņemtu pareizus lēmumus, tāpēc pēdējos gados šī tendence ir mazinājusies, un to apliecina arī veiktās aptaujas rezultāti," komentē SIA "Latvia Tours" direktore Ieva Keiša.

Lielākajā daļā gadījumu (27 %) komandējuma mērķis ir izstāžu vai konferenču apmeklēšana, kam seko tikšanās ar potenciālajiem klientiem (25 %), bet vienlīdz bieži - 20 % gadījumos - darījuma brauciena iemesls ir tikšanās ar darbavietas īpašniekiem vai apmācības.

"Arvien vairāk darba devēju, domājot par jaunu talantu piesaisti un esošo speciālistu noturēšanu, izstrādā personāla motivēšanas politiku, papildu ikmēneša algai piedāvājot dažādus labumus. Tie var tikt piedāvāti gan par individuāliem, gan komandas sasniegumiem, kolektīva saliedēšanai vai lojalitātes veicināšanai. Piemēram, ja nodaļa ir sasniegusi noteiktu mērķu izpildi, tad tās darbinieki var doties tuvākā vai tālākā atpūtā. Tāpat arī darba devēji saviem darbiniekiem, dodoties komandējumos, var piedavāt papildu brīvas dienas kā bonusu. To saskaņā ar aptaujas datiem Latvijā saviem darbiniekiem piedāvā aptuveni 28% uzņēmumu," stāsta "CV-Online Latvia" mārketinga un komunikācijas vadītāja Krista Roziņa.

Biežākais transportlīdzeklis, ko darbinieki izmanto, dodoties komandējumā, ir lidmašīna - to atzina 60 % aptaujāto, kam seko automašīna (30 %). Daudz retāk kā transportīdzekli izmanto vilcienu (3 %), autobusu (3 %) vai prāmi (3 %).

Aptaujā izkristalizējās arī uzņēmumiem svarīgi aspekti, ar ko tie rēķinās, izvēloties tūrisma aģentūras pakalpojumus: apkalpošanas ātrums, apkalpošanas kvalitāte, cena un draudzīgi apmaksas noteikumi.

Aptauja tika organizēta šā gada sākumā interneta vidē.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 10.08.2018 - 20.08.2018 Veloekskursija uz Beverīnas novadu Valmieras TIC
Svētdien, 19.augustā, plkst.11.00 Valmieras Tūrisma informācijas centrs aicina doties veloekskursijā uz Beverīnas novada pusi kopā ar aktīvo | Skatīt vairāk
Latvija
Autobusu noma - MB Sprinter (19 sēdvietas) AP SAULI
Piedāvājam nomāt mūsu jauno luksus klases mikroautobusu - Mercedes Benz Sprinter ar 19 sēdvietām! Ideāls mazām ceļotāju grupām, kas augsti vērtē | Skatīt vairāk
Autobusu noma - Setra S 416 (50 sēdvietas) AP SAULI
Ietilpīgs un ērts autobuss ar 50 sēdvietām, lieliem logiem un panorāmas skata jumtu. | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2018 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2018 1st-studio.com

 
Total Timed::0.28509593sec.