Pētījums: Par ko sūdzas autonomu klientu Latvijā?

Gandrīz puse jeb 46,7% no visiem auto nomu pakalpojumu ņēmējiem ir saskārušies ar dažādām problēmām, taču vairāk nekā puse (57,4%) no šiem nekur nav sūdzējušies, secināts Latvijas Auto nomu asociācijas (LANA) veiktajā pētījumā par Latvijas iedzīvotāju pieredzi auto nomas pakalpojumu izmantošanā Latvijā vai ārvalstīs.

Visbiežāk tie iedzīvotāji, kuriem ir bijušas problēmas nomājot auto, sastapušies ar situāciju:

34,4% nav izdevies saņemt automašīnu, kura bijusi rezervēta,
28,7% iepriekš nav bijuši informēti par "iesaldētā" garantijas depozīta apjomu,
26,2% nebija informēti par to, ka vispār tiks "iesaldēts" garantijas depozīts,
21,3% respondentu saņēmuši automašīnu sliktā tehniskā stāvoklī,
15,6% nebija informēti par kredītkartes nepieciešamību,
15,6% nebija informēti par papildu izmaksām (apdrošināšana, papildu aprīkojums, u.c.)

"Pētījuma rezultāti liecina, ka nereti Latvijas iedzīvotājiem trūkst informācijas par auto nomas pakalpojumu saņemšanu. Pieredze liecina, ka tas skaidrojams ar nepietiekamu iepazīšanos ar auto nomas līgumu vai neskaidriem līguma nosacījumiem. Piemēram, vairākums Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka viņus sarūgtinājusi situācija, kad nav saņēmuši rezervēto automašīnu. Patiesībā lielākoties auto nomu noteikumi nosaka, ka rezervēt iespējams noteiktas klases automašīnu, nevis noteiktu marku un modeli. Lai esošie un potenciālie auto nomu pakalpojumu ņēmēji zinātu savas tiesības un pienākumus, kopīgi ar PTAC esam izstrādājuši 10 vienkāršus ieteikumus kvalitatīvu un drošu pakalpojumu saņemšanai, kuri būs ērti pieejami LANA mājas lapā un pie LANA sadarbības partneriem," saka Arnis Jaudzems, LANA valdes priekšsēdētājs.

Vairāk nekā puse respondentu (57,4%), kuri nomājot auto saskārušies ar problēmām, par tām nekur nav sūdzējušies. Gadījumos, kad problēma netiek noklusēta:

26,2% par to ziņojuši auto nomas pakalpojuma sniedzējam,
24,6% informējuši radiniekus un draugus par negatīvo pieredzi ar konkrēto auto nomas pakalpojuma sniedzēju,
1,5% respondentu pieredze ir bijusi tik nopietna, lai sūdzētos PTAC.

Auto nomu pakalpojumus Latvijā vai ārvalstīs vismaz reizi ir izmantojis teju katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs (23,9%). Katrs otrais respondents rezervē auto internetā (52,9%), savukārt 42,5% aptaujāto automašīnu nomā galamērķī. 7% aptaujāto auto nomāšanai izmanto tūrisma aģentūru pakalpojumus.

"Vairums aptauju rāda, ka tikai 5% no visiem brīvdienu ceļotājiem rezervē automašīnu iepriekš, tādējādi riskējot galamērķī nesaņemt vēlamo automašīnu. Ceļojumu aģentūras, tāpat kā autonomas, ir par savlaicīgu ceļojumu plānošanu. Tās cieši sadarbojas ar autoīres kompānijām, darbinieki tiek speciāli apmācīti, viņiem ir pieejamas modernas rezervēšanas sistēmas, kurās iespējams ievadīt visus klienta atlaižu kodus, kartes un kuponus, kā arī salīdzināt cenu piedāvājumu vairākiem desmitiem autoīres kompāniju. Tāpat ceļojumu aģentūras ir kompetentas sniegt palīdzību ceļojuma laikā," piebilst Kitija Gitendorfa, Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijas (ALTA) prezidente.


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ekskursija ģimenēm "Sprīdīša piedzīvojumi" Valmieras TIC
Svētdien, 29.jūlijā, no plkst.13.00 līdz 15.00 Valmieras Tūrisma informācijas centrs aicina interesentus kopā ar Valmieras tūristu gidi Lolitu Dreimani | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.07.2018 - 27.07.2018 Gulbenes pilsētas svētki 2018 Gulbenes novada TIC
27. un 28.jūlijā notiks pasākumi bērniem, koncerti, sporta aktivitātes un 1.starptautiskais mākslas festivāls DIVI JŪLIJI | Skatīt vairāk
Pasākumi Valmierā jūlijā Valmieras TIC
Lielākie pasākumi Valmierā un apkārtējos novados 2018.gada jūlijā | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2018 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2018 1st-studio.com

 
Total Timed::0.53824306sec.