Pie Travelnews.lv vēršas lasītāja ar neapmierinātību par ceļojumu uz Antāliju

Tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv no lasītājas Kristīnes Kurpnieces saņēma sūdzību par tūrisma operatora GoAdventure organizēto ceļojumu uz Antāliju. Turpinājumā ieskats gan saņemtajā sūdzībā, gan GoAdventure skaidrojumā par radušos situāciju.

Klientes vēstule Travelnews.lv redakcijai:

2013. gada 31. augustā tūristu grupai bija jāizlido maršrutā Antālija, Turcija – Rīga, Latvija plkst. 08:15 pēc vietējā laika. Lai varētu laicīgi paspēt uz minēto lidmašīnas maršrutu, daļa no tūristiem bija cēlušies pat plkst. 03:00. Ierodoties Antālijas lidostā ap plkst. 06:30 un reģistrējoties lidojumam, pavadošās kompānijas Prince Group pārstāve dažiem no grupas pārstāvjiem arī minēja, ka reiss nedaudz (!) aizkavēsies un kā jauno izlidošanas laiku minēja 10:45. Tātad kompānijai šī informācija jau bija pieejama. Plkst. 07:00 lidostas monitoros parādījās informācija, ka lidmašīnas maršruts tiek pārcelts uz 11:15, par ko cilvēki, protams, bija sašutuši (jo katram nonākot Latvijā, bija savi plāni attiecībā uz sestdienu). Saistībā ar šo aizkavēšanos vienā no lidostas kafejnīcām, Rīgas reisa pasažieriem tika piedāvāta auksta bagete un dzēriens. Ja norādītajā laikā pēc piedāvātās bagetes pasažieri neieradās, tad vēlāk to saņemt vairs nebija iespējams. Tai pat laikā, kad reisa pasažieri no lidostas personāla mēģināja iegūt papildus dzeramo ūdeni, segas un spilvenus (lielai daļai no pasažieriem bija mazi bērni), neviens no lidostas personāla (kā citu lidsabiedrību, kafejnīcu, tā arī lidostas personāls) nespēja piedāvāt prasīto, jo nekas no tā nav pieejams. Tāpat nebija iespējams atrast nevienu lidsabiedrības Onurair pārstāvi. Nekādu papildus informāciju par reisa aizkavēšanas iemesliem un iespējamiem situācijas un problēmu risinājumiem tā arī iegūt neizdevās.

Diemžēl, arī plkst. 11:15 izlidošanas uz Rīgu vietā reiss tika pārcelts uz plkst. 14:45, kā arī tika paziņots, ka dzeramais un uzkodas būs pieejamas no plkst. 13:00 (!!!), ne ūdens, ne bērniem piemērota pārtika, ne citas lidostā nepieciešamās lietas (segas, spilveni) netika nodrošinātas. Pie tam no plkst. 13:00 ēdiens tika nodrošināts ātrās ēdināšanas restorānā Burger King, kur pieejamā pārtika ne tuvu neatbilst veselīgas ēšanas pamatprincipiem (ūdeni, tēju, kafiju tur piedāvāt mums nevarēja, tikai atspirdzinošos dzērienus un ledus tēju).

Kad 14:45 plānotais reiss tika pārcelts uz plkst. 18:00, reisa pasažieru pacietības mērs sasniedza savu apogeju, un, tikai dažiem Rīgas reisa pasažieriem nobloķējot kārtējo reisu lidostā, izdevās vienoties ar lidostas drošības dienestu, ka tiks izsaukts Onurair pārstāvis. Ierodoties šim lidostas pārstāvim, tikai pēc ilgstošām diskusijām ceļotājiem izdevās izlūgties iespēju pēc papildus ūdens, taču iespēja pēc svaiga gaisa tika apmierināta tikai smēķētājiem, tos izvedot ārpus telpām. Pārējiem pasažieriem, tajā skaitā daudziem bērniem, 12 stundas nācās iztikt bez svaiga gaisa. Telpā, kurā atradās Rīgas reisa pasažieri, gaiss bija smacīgs un kondicionieris acīmredzot nedarbojās. Drošības dienesta darbinieki pēc ierašanās noorganizēja kondicionieru ieslēgšanu. Pārējie uzdotie jautājumi palika bez lidsabiedrības pārstāvja uzmanības un atbildēm/risinājumiem.

Visbeidzot, ap plkst. 18:30 tika padota lidmašīna ceļam uz Rīgu. Laikam par daudz prasīts no lidsabiedrības Onurair pārstāvjiem būtu atvainošanās, tāpat šaubas radīja lidmašīnas tehniskais stāvoklis, respektīvi tās elektropadeve (lidmašīnai nosēžoties Rīgas lidostā, tās apkalpei arī pēc vairākkārtīgiem centieniem tā arī neizdevās izslēgt salona apgaismojumu, kas ir pretrunā ar lidmašīnu ekspluatācijas noteikumiem).

Daļai ceļotāju bija zelta apdrošināšanas polises, kas paredz lidojuma aizkavēšanos un atlīdzina zaudējumus, iesniedzot čekus par ēdināšanu, uzturēšanos viesnīcā, utt., taču lidostas telpās nebija pieejams ne normāls restorāns, ne iespēja doties uz viesnīcu, ne arī iespēja saņemt apstiprinošu dokumentu par lidmašīnas kavēšanos un faktisko izlidošanas laiku. Lieki piebilst, ka šīs apdrošināšanas polises maksā naudu un paredz izdevumu kompensāciju līdz 200 EUR un apdrošināšanas gadījums iestājas tieši šādās situācijās, taču pasažieriem nebija iespēja savas tiesības realizēt.

Protams, pēc atgriešanās Latvijā, tūroperatoram GoAdventure tika iesniegta pretenzija ar lūgumu izmaksāt kompensāciju par šo situāciju 200 EUR apmērā par katru cietušo pasažieri, taču no GoAdventure tika saņemta ciniska atbilde, ka tika ievērotas visas Eiropas Parlamenta un Regulas 261/2004 prasības. Un kā kompensāciju GoAdventure piedāvāja nākamajam ceļojumam 10 % atlaidi. Zināms, ka šādu atlaidi iespējams saņemt jebkurā tūrisma aģentūrā, rezervējot ceļojumu. Tas, ka reisā atradās daudz mazu bērnu, kuri bija ieslodzīti nevēdināmās telpās 12 stundas, bez iespējas saņemt normālu bērnam atbilstošu pārtiku, GoAdventure neuztrauca. Nekādu skaidrojumu par to, kādēļ pasažieri bija spiesti pavadīt 12 stundas lidostā, GoAdventure tā arī nesniedza.

Ar šo mēs vēlējāmies pabrīdināt visus ceļotgribētājus par to, ka situācijās, kad ceļojuma laikā rodas ārkārtas situācijas, GoAdventure nevēlās uzņemties nekādu atbildību. Rezultātā viss ceļojums ir sabojāts.

Ceļojam katru gadu, līdz šim ne ar vienu tūroperatoru nekādu pārpratumu nav bijis, tādēļ šī bija pirmā un pēdējā sadarbība ar šo kompāniju.

GoAdventure atbilde klientei:

SIA "GoAdventure (turpmāk – "tūroperātors GoAdventure") tika saņemta pretenzija no iesniedzējas Kristīnes Kurpnieces par kompensācijas EUR 200.00 izmaksu par labu iesniedzējam un pārējām iesniedzēja sūdzībā norādītajām personām, sakarā ar aviopārlidojuma Nr.OHY6673 Antālija- Rīga kavēšanos 2013. gada 31. augustā.

Par saņemto prasījuma pieteikumu tūroperātors GoAdventure paskaidro sekojoši:

[1] Tūroperātors GoAdventure izsaka visdziļāko nožēlu par izveidojušos situāciju un atvainojas gan iesniedzējam, gan pārējiem iesniedzējas iesniegumā norādītajiem ceļotājiem.

Reisa Nr. OHY6673 aizkavēšanās notika tehnisku iemeslu dēļ – lidaparātam Antālijas lidostā tika konstatēti nelieli bojājumi, kurus, diemžēl, nebija iespējams nekavējoties salabot. Aviopārvadatājs OnurAir un tūroperātors GoAdventure pieņēma lēmumu neveikt aviopārlidojumu, bet gan izmantot citu aviopārvadātāja OnuAir lidmašīnu, kura 2013. gada 31. augustā nodrošinās aviopārlidojuma reisā ANT-RIX-ANT.

Diemžēl visas pārējās aviopārvadātāja lidmašīnas bija norīkotas izpildīt citus maršrutus, tāpēc arī tūristiem bija tik ilgi jāgaida reisa OHY6673 izpilde. Aviopārvadātājs neatcēla plānoto reisu RIX-ANT, kā arī neatteica iesniedzējam iekāpšanu lidmašīnā. Augstāk norādītā situācija ir tulkojama kā reisa kavēšanās atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulā (EK) Nr.261/2004 noteiktajam definējumam.

Aviopārvadātājs OnurAir nodrošināja iesniedzējam gan divreizēju ēdināšanu, gan atspirdzinošos dzērienus atbilstoši gaidīšanas laikam.

[2] Atbilstoši EK Regulas Nr. 261/2004 9. panta 1.punkta a) apakšpunktā un 2. punktā minētajam, pasažieriem ir jānodrošina bezmaksas ēdināšanu un atspirdzinājumus samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku. Turklāt pasažieriem piedāva bez maksas veikt divus telefona zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai arī divas elektroniskas vēstules. Sazinoties gan ar starptautiskās lidostas "Antalija" pārstāvji, gan aviopārvadātāja OnurAir pārstāvjiem, iesniedzēja nav lūgusi nodrošināt tai bez maksas veikt divus telefona zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai arī divas elektroniskās vēstules. Šādas pasažieru tiesības atsevišķi reisa Nr. OHY6673 pasažieri izmantoja, tai skaitā, lai iesniegtu sūdzību tūroperātoram GoAdventure par reisa kavēšanos. Tādējādi tūroperātors GoAdventure ieskatā, iesniedzējas norāde, ka netika nodrošināti Regulā noteikti pamatpakalpojumi neatbilst patiesībai.

2004. gada 11. februāra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr. 261/2004 ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu  kavēšanos, noteiktos pienākumus, neparedz pasažieriem kompensācijas naudas ekvivalentā reisa kavēšanās gadījumos.

Atsaucoties un augstāk norādīto, tūroperātors GoAdventure iesniedzēja sūdzību uzskata kā nepamatotu un tā ir noraidāma, jo tūroperātors GoAdventure ir nodrošinājis visus noslēgtā tūrisma brauciena līguma noteikumus, ka arī izpildījis gan Ministru kabineta 13.04.2010. noteikumos Nr. 353 "Noteikumi par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību", gan 2004. gada 11. februāra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr. 261/2004 ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos, noteiktos pienākumus.

[3] Bet pamatojoties uz izstrādāto klientu lojalitātes programmu, tūroperātors GoAdventure piedāvā iesniedzējai 10% atlaidi nākamajiem ceļojumiem saskaņā ar sekojošiem nosacījumiem:

1. Atlaidi var izmantot tūroperātora GoAdventure piedāvātajiem kompleksajiem tūrisma braucieniem (čarterlidojumiem no Rīgas);

2. Izmantojot piedāvāto atlaidi par ceļojumu, ir jāveic rezervācija par vismaz divām pieaugušām personām;

3. Kompleksā tūrisma brauciena rezervācija ir jāveic vismaz 21 dienu pirms tūrisma brauciena sākuma;

4. Piešķirtās atlaides izmantošanas termiņš tiek noteikts līdz 2014. gada 30. septembrim.

5. Tūrisma brauciens var tikt iegādāts tikai GoAdventure Ceļojuma birojā Rīgā, Ģertrūdes ielā 33/35.

Papildus vēlamies arī norādīt, ka ne iesniedzēja savā pretenzijā tūroperātoram GoAdventure nav norādījusi iesniedzejas adresi korespodences saņemšanai, tāpēc lūdzam tūrisma aģentu 365 Brīvdienas nodrošināt iespēju iesniedzējai Kristīnei Kurpniecei saņemt tūroperātora GoAdventure vēstuli atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu pasībām.

Tūroperātors GoAdventure atkārtoti atvainojas iesniedzējai par sagādātajām neērtībām.


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Romantiska atpūta Lielupē Lielupe by SemaraH Hotels
Atpūta diviem ar izmitināšanu, brokastīm, vakariņām un Wellness centra apmeklējumu | Skatīt vairāk
Latvija 116 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.04.2018 - 24.04.2018 Kāda ir Honkonga Pavasara svētkos? TAVEX
Uzzini, kā honkongieši sagaida Ķīniešu Jauno gadu, kādas ir izplatītākās svētku tradīcijas un ko tu iespējams vēl nezināji par Honkongas naudu - | Skatīt vairāk
Velo un kino festivāls "Kino Pedālis" Valmieras TIC
11. un 12. maijā visi kino un velo mīļi aicināti uz Valmieru, kur jau trešo gadu notiks festivāls „Kino Pedālis”. | Skatīt vairāk
no 7 EUR
Sāc vasaru kūrortā! Lielupe by SemaraH Hotels
Atpūta Jūrmalā ar iekļautu izmitināšanu, brokastīm, kokteili un Wellness centra apmeklējumu | Skatīt vairāk
78 EUR

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2018 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2018 1st-studio.com

 
Total Timed::0.313658sec.