airBaltic: EK direktīva diskriminē ES jauno dalībvalstu aviopārvadātājus

Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzskata, ka Eiropas Komisijas atbalstītā Direktīva 2003/87/EC par shēmu tirdzniecībai ar pieļaujamo gāzu emisijas kvotām Eiropas Savienības aviopārvadājumu sektorā, atklāti diskriminē ES jauno dalībvalstu aviopārvadātājus. EK atbalstītā direktīva ietver arī virkni citu nopietnu draudu aviopārvadājumu nozares attīstībai ES - iespējamu aviobiļešu cenu celšanos, pasažieru skaita samazināšanos un ievērojamus zaudējumus dalībvalstu, tostarp Latvijas, ekonomikai.

 

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: “Direktīva ir klajš konkurences likuma un vairāku ES pamatrincipu pārkāpums. Tā draud deformēt konkurenci un Kopējo Tirgu, radot nevienlīdzīgus spēles noteikumus veco un jauno ES dalībvalstu aviopārvadātājiem,” skaidro B.Fliks, piebilstot, ka konkurences kropļošana izpaužas faktā, ka direktīva paredz emisijas kvotu sadali balstīt uz fiksētiem izejas datiem par 2004.-2006. gadu. Saskaņā ar paredzamo shēmu, aviokompānijas par brīvu saņem kvotu atbilstoši esošajam apjomam, bet aviokompānijām augot un attīstoties, tām jāpērk papildu kvotas.

 

“Tādējādi ievērojamas priekšrocības iegūst tā sauktās “tradicionālās aviokompānijas”, kas pirms ilgāka laika dibinātas vecajās ES dalībvalstīs, pārvadā slīdzinoši lielu pasažieru skaitu un nākotnē strauji neaugs,“ norāda B.Fliks un uzsver, ka paredzētā direktīva pašreizējā redakcijā diskriminē strauji augošas kompānijas, īpaši jaunajās ES dalībvalstīs.

 

airBaltic ar vēstules starpniecību LR Satiksmes Ministrijas Aviācijas departamenta direktoram Arnim Muižniekam, arī iepriekš norādījis uz iespējamajiem riskiem un sniedzis priekšlikumus Direktīvas pilnveidošanai.

 

Direktīvas mērķis – regulēt un samazināt pieļaujamo kaitīgo gāzu emisiju daudzumu ES aviopārvadājumu sektorā ir apsveicams. Tāpat arī Kioto protokola nosacījumu ievērošana ir ES un tās dalībvalstu pienākums. Tomēr aviokompānijas jau šobrīd ievēro attiecīgos ES vides standartus un ir samazinājušas degvielas patēriņu un kaitīgo gāzu emisiju līdz minimumam. Ņemot vērā niecīgo aviācijas kopējo ogļskābās gāzes CO2 emisiju daudzumu – pasaulē ap 2%, Eiropā – tikai 0,5%, ir kritiski jāvērtē Direktīvas pasākumu samērīgums un ilgtermiņa ietekme uz ES aviopārvadājumu nozares konkurētspēju un ietekmi uz ES dalībvalstu, tostarp Latvijas, ekonomiku.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 04.06.2025 - 30.06.2025 Mierīga elegance un izsmalcināts mājīgums! Dome Hotel
5 zvaigžņu viesnīca Vecrīgas sirdī, kur stils saplūst ar viesmīlību, 17. gadsimta arhitektūra harmoniski ar mūsdienu tehnoloģijām, un izsmalcināta | Skatīt vairāk
Dzīvesstila restorāns un austeru bārs Rīgā Buržujs
Rīgas restorāns «Buržujs» ir neliels, mūsdienīgs restorāns-austeru bārs, kurš orientējas uz sezonālu Eiropas virtuvi. Nāciet mūs novērtēt un | Skatīt vairāk
Latvijas viesnīcas un muižas  Estravel Latvia
Neļaujiet vasarai aiziet gar degunu! Baudiet SPA, dabu un piedzīvojumus īsajās ģimenes brīvdienās tepat Latvijā! | Skatīt vairāk
no 95 EUR
Līksnas muižas parks (Līksnas takas) TAKA
1999. gadā Līksnas parka teritorijā pagasta ļaudis izveidoja atpūtas taku, kura katru gadu tiek paplašināta. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::4.59229589sec.