airBaltic: EK direktīva diskriminē ES jauno dalībvalstu aviopārvadātājus

Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzskata, ka Eiropas Komisijas atbalstītā Direktīva 2003/87/EC par shēmu tirdzniecībai ar pieļaujamo gāzu emisijas kvotām Eiropas Savienības aviopārvadājumu sektorā, atklāti diskriminē ES jauno dalībvalstu aviopārvadātājus. EK atbalstītā direktīva ietver arī virkni citu nopietnu draudu aviopārvadājumu nozares attīstībai ES - iespējamu aviobiļešu cenu celšanos, pasažieru skaita samazināšanos un ievērojamus zaudējumus dalībvalstu, tostarp Latvijas, ekonomikai.

 

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: “Direktīva ir klajš konkurences likuma un vairāku ES pamatrincipu pārkāpums. Tā draud deformēt konkurenci un Kopējo Tirgu, radot nevienlīdzīgus spēles noteikumus veco un jauno ES dalībvalstu aviopārvadātājiem,” skaidro B.Fliks, piebilstot, ka konkurences kropļošana izpaužas faktā, ka direktīva paredz emisijas kvotu sadali balstīt uz fiksētiem izejas datiem par 2004.-2006. gadu. Saskaņā ar paredzamo shēmu, aviokompānijas par brīvu saņem kvotu atbilstoši esošajam apjomam, bet aviokompānijām augot un attīstoties, tām jāpērk papildu kvotas.

 

“Tādējādi ievērojamas priekšrocības iegūst tā sauktās “tradicionālās aviokompānijas”, kas pirms ilgāka laika dibinātas vecajās ES dalībvalstīs, pārvadā slīdzinoši lielu pasažieru skaitu un nākotnē strauji neaugs,“ norāda B.Fliks un uzsver, ka paredzētā direktīva pašreizējā redakcijā diskriminē strauji augošas kompānijas, īpaši jaunajās ES dalībvalstīs.

 

airBaltic ar vēstules starpniecību LR Satiksmes Ministrijas Aviācijas departamenta direktoram Arnim Muižniekam, arī iepriekš norādījis uz iespējamajiem riskiem un sniedzis priekšlikumus Direktīvas pilnveidošanai.

 

Direktīvas mērķis – regulēt un samazināt pieļaujamo kaitīgo gāzu emisiju daudzumu ES aviopārvadājumu sektorā ir apsveicams. Tāpat arī Kioto protokola nosacījumu ievērošana ir ES un tās dalībvalstu pienākums. Tomēr aviokompānijas jau šobrīd ievēro attiecīgos ES vides standartus un ir samazinājušas degvielas patēriņu un kaitīgo gāzu emisiju līdz minimumam. Ņemot vērā niecīgo aviācijas kopējo ogļskābās gāzes CO2 emisiju daudzumu – pasaulē ap 2%, Eiropā – tikai 0,5%, ir kritiski jāvērtē Direktīvas pasākumu samērīgums un ilgtermiņa ietekme uz ES aviopārvadājumu nozares konkurētspēju un ietekmi uz ES dalībvalstu, tostarp Latvijas, ekonomiku.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.06.2025 - 28.06.2025 Vasaras ziedu festivāls Pakrojā-05.07.2025 Nikos Travel
Pašā vasaras plaukumā dosimies uz skaisto Pakrojas muižu, kur notiek ikgadējie ziedu svētki- skaisti, krāšņi... un protams nobaudīsim gardos | Skatīt vairāk
40 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 27.06.2025 - 03.07.2025 Sunrise Montemare Resort Grand Select 5* Atlantic Travel
Perfekta atpūta Šarm eš Šeihā tiem, kuri augsti vērtē kvalitāti un uzmanību pret detaļām. | Skatīt vairāk
no 1045 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.98085403sec.